La ignorància és atrevida

In the municipal elections that took place on Sunday 22nd May in Catalonia, the xenophobic party PxC got almost 70 councilors. Besides, the representative of the conservative PP might be the next mayor of Badalona, the third biggest city in Catalonia, thanks to a populist discourse about the immigration. Yesterday it was a bad day for reflection in Catalonia...

Temps hi haurà de comentar el lamentable aspecte que mostra, des d'ahir al vespre, el mapa polític català. Personalment, necessito una estona llarga per pair tot plegat. Això sí, una cosa es pot fer d'entrada, com a resposta al que probablement sigui el més fotut del que va passar ahir diumenge (a banda de la victòria del Sr. García Albiol a Badalona, ai Bætulo, qui t'ha vist i qui et veu): la pujada espectacular d'un feixista pocavergonya, descarat i amb reminiscències hitlerianes en el seu discurs, que ha aconseguit prop de setanta regidors arreu del país. El que es pot fer és escoltar el Prof. Arcadi Oliveres en els dos vídeos que podeu veure a sota.

Que la immigració és un tema que cal tractar amb seriositat és cert; que les esquerres han badat amb aquest tema, d'ençà d'aquella estupidesa del "papers per a tothom" és cert; que la manera de tractar l'assumpte no és votant un imbècil oportunista, que per sort és català al segle XXI i no alemany al 1930, és ben cert també.

Si teniu estómac, pareu atenció al minut 5:30 d'aquesta entrevista feta a Josep Anglada pocs dies abans de les eleccions. "En aquests moments, de les dues propostes que nosaltres portem, una és legal", diu. Amb això està tot dit sobre la profunditat ideològica de les idees que proclama a través de la seva secta, Plataforma per Catalunya. Sr. Anglada, si considera que no es gestiona bé la immigració a Catalunya, faci propostes per canviar les coses, però no des del populisme belenestebanero sino des del seny i, esclar, des de la legalitat. Penso que algunes coses s'han de gestionar millor del que s'ha fet fins ara, en l'àmbit de la immigració, però resumir en tot és culpa dels immigrants, voteu-me i posarem fi al "problema", és mentir i, a més, és perillós.



17 comentaris:

Carme ha dit...

Ja me'ls he mirat i remirat, tots els vídeos que he trobat de l'Arcadi Oliveres... i jo penso ... com pot ser que ningú més segueixi el fil de tanta informació? precisa, acurada, detallada... com pot ser que ningú en faci res amb això?

XeXu ha dit...

Ara no puc veure el vídeo perquè sóc a la feina, però ja m'ho puc imaginar. Serà tan oportunista com vulguis, però la gent l'ha votat, senyal que molts, molts, molts, pensen com ell. Per fi algú diu el que fa temps que molta gent pensa. Doncs el voten, no? A mi em fot molta por, la veritat. Però per què negar-se a l'evidència. No és una casualitat. La pujada del PP tampoc. Aquest és el nostre país Ferran, el que fa temps que miro de dir-vos que és. No aquest nostre de la xarxa on tots som independentistes i súper macos.

Jo estic pensant en l'exili. Aquest està deixant de ser el meu país. Però és el que és, i encara que soni estrany, tota aquesta nano-revolució que s'ha muntat ha estat molt perjudicial. Si volem revolució s'ha de començar a tallar caps. D'altra manera, se'ns seguiran pixant a sobre, com sempre. Per no dir que a molta gent ja li va bé com estan les coses, i així es demostra. I si estem fotuts, almenys paguem-ho amb algú... els immigrants, per exemple. Islàndia no està tan lluny, no? Em sembla que me n'aniré cap allà.

DooMMasteR ha dit...

Quina merda de resultats, Ferran! Com a país com ens hem pogut deixar menjar el cap tant?
I la gent d'esquerres? Per què tanta gent s'ha quedat a casa?

Enric ha dit...

Si Catalunya avui fa plorar veient el mapa polític que ha quedat, com dius tu Ferran, què cal dir del panorama espanyol? i volguem o no ens tocarà lidiar amb aquesta pell de brau.
Per no acabar malament, penso en Bildu.
Salut

garbi24 ha dit...

tant de color blau ens ha deixat un xic acollonits....però els altres colors tampoc és que ens hagin aportat massa de bo. No se jo quin serà el color que ens traurà de la crisi.....per`el que ha sortit fa mitja por

rits ha dit...

El millor d'aquests dies és que molta gent estigui escoltant l'Arcadi Oliveres. No he mirat els videos que has penjat, però tinc la sort de conèixe'l i he escoltat molt els seus raonaments. Son tan certs!!! I saps,... és un home d'esglèsia, de l'esglèsia en la que crec.

Si, certament el panorama és lamentable. Però saps què passa, que la solució no està a les urnes. No, està al carrer. L'esquerra s'ha de replantejar tantes i tantes coses!! (demà, si vols, esclar, et passaré un article molt bo sobre el moviment del 15M)

Els resultats de les votacions reflecteixen el moment. Cert que la caspositat de la dreta ha tret el vot de les persones que no pensen gaire i sols miren per elles mateixes. Però vaig més enllà. La gent ja no creu en res. Tinc una amiga que fa molts i molts anys que no vota i el seu raonament era que no tenia sentit, doncs no creia en els polítics. I jo li insistia, insistia que si que s'havia de fer.... quanta raó tenia. I alhora tampoc és la solució.

Aquests dies tinc el cap a mil. mil i un pensaments (i moltes coses que m'han passat) volten i em fan pensar i replantejar.

No em preocupa gaire el resultat (no és cert del tot), crec que la solució passa per un altre lloc. I ho crec molt fermament. Ara és el moment. Només el poder de la gent pot portar a un canvi. No els polítics. Aquests ja no existeixen.

No tinc estòmac per mirar l'Anglada. Em faria vomitar, i encara tinc el gustet dolç de la crepe menjada ahir al costat del centre Pompidou.

rits ha dit...

Em deixes contestar-li una coseta al Xexu? Merci. Islàndia no està tan lluny. Sols has d'anar a Pl. Catalunya i un volcà no t'ho impedirà.
La revolució islandesa és font de molta inspiració!!

XeXu ha dit...

rits, no crec en el nostre país, ho sento. Són molt pocs en els que es pot creure, però després de cada elecció se'ns cau el món als peus. Estic trist i decebut, ja no reconec la meva terra.

Assumpta ha dit...

Ostres... ara diré una cosa que potser costarà de creure però és així... mai havia escoltat a aquest home parlant (em refereixo a l'Anglada, eh?). Havia LLEGIT coses sobre ell i tal, però mai m'havia parat a escoltar una entrevista com aquesta que has enllaçat... I m'he quedat glaçada!! Glaçada... No és que es manifesti més o menys en contra de... és que és radicalment contrari a TOTA LA IMMIGRACIÓ... diu "NO ELS VOLEM", així, directament, clarament... Aquest tio és perillós!

Elfreelang ha dit...

El que no em cap al cap ni puc entendre és com ningú, ni partits, ni defensor del pueblo, ni ningú no denuncia per anticonstitucional ( per dir quelcom de perfil baix) al tipus aquest i al seu fastigós partit....no ho entenc....i respecte al panorama val més no dir res....la gent , l'abstenció i la llei de Hondt...i la de Murphy!

Joan ha dit...

Tinc la percepció que cada dia estem una mica més definits, o a un extrem o a l'altre. El problema és que pretendre raonar amb els illetrats es fa difícil.

Som a un punt d'inflexió. Ja se sap, la història és cíclica i ens toca una mica de barbàrie. Massa anys de calma hem tingut ja. Cal preocupar-se, és clar, però també seguir mantenint la lluita per les nostres idees. El múscul mai es rendeix, que no ho faci la lletra.

El porquet ha dit...

He vist diversos cops n'Arcadi Oliveres i és una delícia escoltar-lo. És una gran llàstima, una gran pena i un fracàs de la nostra societat que gent com ell no tinguin el ressò que es mereix i en canvi personatges del patetisme de l'Anglada o l'Albiol cada cop se'ls miri amb més simpatia.

No hi guanyem res com a societat, hi perdem molt, moltíssim.

Anem per mal pedregar.

òscar ha dit...

Individus com Anglada s'alimenten de les misèries de la crisi.

En una conjuntura normal aquest paio participaria com a mono de fira en debats de l'estil "Moros y cristianos" o "La Noria".

Ara, tal com van caminant les coses, veure'l amb vots fa por i fàstig. I gens de riure.

rits ha dit...

Xexu, t'entenc. Però potser és que no és en el país en qui has de creure. Potser en les persones.

Et deia lo d'Islàndia xq deies lo d'emigrar i jusament una de les idees que es proclamen des de les acampades és l'adopció de les mesures que ha adoptat "amb un parell" Islàndia, desafiant la UE (i veus, jo si que creia en la Unió Europea... xò ara ja no li veig cap tipus de futur,...)

Clidice ha dit...

El senyor Oliveres sempre resulta molt de cara als llecs, en el món universitari ja està més contestat. Tanmateix cal tenir en compte tot el que diu. Respecte al senyor (ehem) Anglada, penso que l'esquerra d'aquest nostre país li ha posat massa fàcil amb les seves no-polítiques, i la seva no-pedagogia, sobre la immigració. Qui el vota, us en faríeu creus, és la gent més normal del món. Això si, gent que basa el seu pensament en uns quants titulars i en creure's tot allò que es comenta a l'hora de portar els nens a l'escola. Però no ens hem de deixar endur pel desànim, malgrat tot, ens en sortirem. Ja ho dius tu, no som als anys 30. El món ha canviat.

Gerard Agudo ha dit...

A mi les eleccions em van deixar mal cos.

Ferran ha dit...

Vagi per davant el meu agraïment a tots per les vostres aportacions. N'hi ha de més vehements i de més "lights", però estem bàsicament d'acord que diumenge va ser un dia fotut. I això que encara no havia arribat el desallotjament de divendres, comandat pel desgraciat conseller d'Interior...

En XeXu diu que "tota aquesta nano-revolució que s'ha muntat ha estat molt perjudicial"; jo no ho crec, en absolut. Crec que el que està passant és molt important, i que el que ha encetat no té marxa enrere. Serà menys vistós, a partir d'algun moment, però la base quedarà i ha de servir, en un futur, per canviar coses. De fet jo, com la Rits, penso també que al carrer hi ha la solució a l'estat de les coses; no a les urnes, sino al carrer.

A la pregunta d'en DooMMasteR de perquè tanta gent d'esquerres es va quedar a casa diumenge... diria que el cansament deu ser la raó principal: cansament de partits d'"esquerra" que fan polítiques de dreta; cansament de corrupció, de notícies negatives que semblen impossibles de canviar; ...

Ah, i sí, Assumpta, l'Anglada és un perill perque, malauradament, a la nostra societat hi ha persones molt fàcilment manipulables. L'Anglada és el típic desgraciat que sap com aprofitar-se'n.

Gràcies a tots!