Duros a quatre pessetes

You might have heard of Fascinating Aïda. Or maybe not. In any case, do not miss their performance below; you will find it a very funny one... unless you usually fly with a low-cost company!

Encara són dies d'anar amunt i avall, de desconnectar de la rutina. No poca gent tria les anomenades low cost, com a mitjà per traslladar-se on sigui que faci aquesta i altres pauses. Anys enrere em semblaven una bona opció per viatjar ja que, per menys diners que les companyies tradicionals, et portaven al mateix lloc... més o menys (els aeroports base de les low cost són majoritàriament secundaris, allunyats dels punts de més interès). En tot cas, pagues menys... en teoria.

Ja fa ben bé dos anys que vaig fer creu i ratlla amb les low cost: sumats al preu base tots els extres (maletes, assegurança, menjar i/o beguda a bord... el cost del transport públic, pel fet d'aterrar lluny del lloc de destinació), els avantatges no compensen en absolut. A mi no.

I no sóc l'únic, pel que sembla. Les Fascinating Aïda ofereixen una divertida mostra, un "editorial musicat", podriem dir, sobre què amaga una low cost darrere un preu a primer cop d'ull summament atractiu. Els subtítols ajudaran qui tingui problemes amb l'anglès. Llegint o sense llegir, prepareu-vos per riure... si no és que sou habituals de les low!



ps: l'Assumpta adjunta en el seu comentari aquest altre vídeo que podeu veure aquí sota. No us el perdeu, és molt bo! (mode continuem amb continguts de vacances encara activat)

20 comentaris:

MPG ha dit...

A mi les low també em semblen que acaben essent un estafa, perquè del preu inicial a l'hora de veritat, res de res. A més si tenim en compte que reben diners públics per quedar-se i no marxar..... doncs encara pitjor.

Quan veig a les notícies les declaracions del de Ryanair.... s'em remou tot. Sembla talment un xantagista que no s'amaga de res, i que amenaça de marxar de Girona si.....

Jo no volo, per mil causes, però quan pugui tornar a fer-ho... aniré per companyies high cost o same cost.

McAbeu ha dit...

Diu la història (o la llegenda) que en Santiago Rusiñol va muntar una parada a mercat on oferia, justament, duros a quatre pessetes i que no en va vendre ni un perquè la gent no se'n va fiar. Això va passar fa gairebé 100 anys i pel que es veu aquella gent "tan endarrerida" del segle passat era molt més espavilada que molts de nosaltres que encara no han aprés que "el barat, resulta car".

rits ha dit...

Si, xò amb tot jo he pogut fer alguns viatgets que segurament no hagués fet sense les low cost.

Darrerament tp n'agafo i fa temps que em pregunto xq. Les low cost han fet avaratir preus de les companyies tradicionals.

Assumpta ha dit...

Jo no n'he agafat mai cap. De fet, l'últim viatget que varem poder fer ja en fa cinc anys, a Holanda i va ser amb companyies de les tradicionals i a aeroports principals... però el vídeo és molt divertit, no sé què busques per trobar aquestes perles amb les que darrerament ens obsequies :-DD

Per cert, que seguint els vídeos relacionats al que tu has posat, m'ha sortit aquest que també és molt bo :-))

Edurne ha dit...

Yujuuuu, por fin! Es que, en otras ocasiones he tenido problemas para comentar, maco!
Aleluia! Y yo que quería decirte que qué bueno el aspecto que tiene tu blog ahora, y que qué bien que parece que andas activo de nuevo...

Y que oye, que casi cuarenta grados y una tormentaza del recopón nada más salir disparado el txupin! Pero, ni cuatro minutos que ha durado, ya está todo seco otra vez! jajajaja!
Yo mañana me daré una vuelta por el jolgorio!

Y esto de las líneas aéreas baratas... qué razón tienes, al final es lo del refrán; lo barato sale caro y lo caro es lo mejor!

Bueno, pues nada... ikusi arte!
Muxuak!
;)

Elfreelang ha dit...

Els dos vídeos són genials! genials! genials! l'unic que tinc low cost és el meu salari....cada vegada més low i més feina hard

nur ha dit...

Tinc la sort de poder prescindir del low cost i fa temps que he deixat de buscar aquests tipus de vols quan viatjo, després d'un viatget que vaig fer a Berlín en una d'aquestes companyies (Easyquè?) i on vaig haver gairebé de menjar-me la bossa de mà perquè no me la deixaven pujar a l'avió. A partir d'aleshores, vaig decidir que si viatjo no és per barallar-me amb els treballadors de les companyies low cost per portar una bossa més o menys.

Com comenta MPG més amunt, se'm remouen les entranyes quan Ryanair fa aquella mena de xantatge per mantenir uns determinats vols: m'encantaria que sortís una empresa competidora i haguessin de marxar amb la cua entre les cames.

Dit això, la veritat és que no deixa de ser una oportunitat. Quan jo era postadolescent, si no hi hagués hagut l'Interrail (ara ja no sé si viatja gaire gent amb aquest sistema), no hauria pogut anar enlloc i agraeixo molt aquell sistema perquè vaig poder veure moltes coses.

I a molta gent, sobretot en aquest temps de crisi, un vol low cost els pot obrir les portes que a mi, en el seu moment, em va obrir el low cost. Tinc la sort ara de poder-ne prescindir, però viatjar és un caprici car i... si et pots estalviar alguns calerons, oi? :)

Ara em miro els vídeos (que en aquest ordinador no tinc so!)

nur ha dit...

Vistos! Molt bons tots dos: em sembla que el segon me'l copiaré en alguna xarxa d'aquestes.

I ara una cosa que m'he oblidat de dir abans: enhorabona pel nou disseny del bloc. M'encanta! La frescor, les gotetes s'agraeixen aquests dies que tenim una canícula a sobre que... ja tocava, home! Que som a l'estiu i ha de fer calor i no fresca! Dos dies de calor i tothom ja va boig, però és el que toca. A l'estiu, calor; a l'hivern, fred!

Bé, això, que m'encanta el nou disseny: enhorabona, Ferranet :)

pati di fusa ha dit...

jo l'any passat ja vaig dir que no tornava a volar MAI MÉS amb ryanair. pagues per sentir-te un autèntic "borrego", perquè t'insultin a la cara. el "low cost", com tu dius, acaba passant factura, a la butxaca i a la paciència.

i sí que és cert que molts també ens hem pogut permetre certs viatges que potser abans no fèiem, però realment tenim necessitat d'agafar l'avió per fer una escapada de cap de setmana? crec que no, però vivim en l'època del "tot és possible". i que consti que jo sóc de les que han agafat l'avió per fer escapades de cap de setmana, però cada cop m'ho qüestiono més. i no penso que hagi de ser cosa de privilegiats, eh? al contrari! però caldria que fóssim més conscients de l'impacte que tot això suposa (i aquí ja estic entrant també en altres qüestions que em farien allargar massa).

ah! molt bons els vídeos! XD

Joan ha dit...

He agafat algun d'aquest vols, i sí, és una certa conya tot plegat. Amb tot, s'hi t'ho prens com el que són, la cosa no hauria de ser greu. Ofereixen un ventall de possibilitats més ampli, i a les nostres mans està escollir-les o no.

T'ha donat per un estiu de gresca, a tu? Caram, com et prova el sol.

Ferran ha dit...

En línia amb el que diu MPG, les subvencions que, fins i tot via xantatge, busquen empreses com Ryan Air són inacceptables. Si no volen el que hi ha, que marxin; altres tindran interès a substituir-les, sense dubte. També en aquest sentit, em sembla molt interessant el comentari de la PATI DI FUSA: cal, poder anar quan sigui en avió? És cert, té molta raó, ens hem acostumat que sigui així, però caldre, no cal. Poc que volaven cada dos per tres, els nostres pares, i tampoc no passava res.

McABEU, havia llegit aquesta història d'en Rusiñol. Serà veritat?

EDURNE, eskerrik asko por comentario ♥ Por cierto, la Aste Nagusia la estuve viendo en directo por eitb.com!

Jo tampoc no sé si l'Interrail té tanta demanda com anys enrere, NÚRIA, però en tot cas aquest estiu he rebut a Berlin el fill d'una bona amiga, que ha estat "interrailejant" tres o quatre setmanes. Mil gràcies també a tu pel comentari del "nou" In varietate concordia, amore; me n'alegro molt que t'agradi :)

Ui, JOAN, el sol i jo som incompatibles. Ara que ho dius, però, un dia em va tocar una estona; és possible que m'afectés, hehe...

RITS, ASSUMPTA, ELFREELANG... gràcies també a vosaltres!

XeXu ha dit...

Casum l'olla! Em deixo el post per comentar-lo avui, i va i té vídeos que no puc veure des de la feina. Si són tan bons a veure si em recordo de veure'ls quan arribi a casa.

Respecte a les low cost, penso força com tu, d'un temps ençà m'importa més volar a aeroports principals encara que hagi de pagar una mica més. El transport llançadora és caríssim, però sobretot incomodíssim. Fa molt temps que no vaig a Girona, per exemple, i abans sempre feia el trajecte per poder volar. Per sort, ara Ryanair vola des de Barcelona (per sort per mi, és clar...), i em va molt bé anar a l'aeroport i pagar poc. Com que la majoria de cops vaig a Edinburgh, i allà només hi ha un aeroport, em surt de conya.

El porquet ha dit...

Personalment mai no he tingut massa complicacions a l'hora de volar (toco fusta) ja sigui en low cost o en companyies normals.

Així que, la veritat, depèn una mica de la tipologia de viatge que faci i els diners que vulgui o pugui gastar, així com les ganes que tingui de fer tots els desplaçaments extres que imposa l'aterrar en un aeroport secundari.

Per exemple, per a les meves vacancetes que estan a la volta de la cantonada no vull complicacions ni coses estranyes amb el que volo amb companyia "normal" i en aeroports principals.

Ara, per exemple, quan vaig anar a la final de la Champions a Wembley (ho he de deixar caure de tant en tant,,,) ja m'havia gastat la pastarrufa en l'entrada i volia fer un vol i un allotjament econòmic... solució... Ryanair, amb motxilleta, per a no facturar res i cap a Londres!

Ferran ha dit...

XEXU, són molt bons, mira-te'ls si tens ocasió :) PORQUET, a punt de vacances? ben fet, quan tothom va tornant, tu marxes. En saps, en saps ;) Que vagin molt bé, eh?

XeXu ha dit...

Doncs sí que els he mirat, sí. Ho he recordat perquè he vist un vídeo (res a veure) en un altre blog, i llavors se m'ha encès la llumeta. I tens raó, són molt bons, el de les dones aquestes que canten és la bomba. Com m'han fet riure, i el pitjor del cas és que no exageren!

Joana ha dit...

Ferran, jo he viatjat amb Raynair perquè el tinc a Girona i per comoditat em va bé però el personal és un torrapipes i m'he cansat de porat mini-equipatges i mini-sabonets.
Ara m'ha agafat pel tren i durant una temporada no em veuran el pèl a cap aeroport...però mai es pot dir. Sóc dona de rampells.
Bon estiu i bona caloreta ferran...ja sé que t'agrada aquest suplici :)
una abraçada

zel ha dit...

Ai Ferran, jo és que em conformo que em portin on vull anar, i si hi ha com sempre hi ha un bus "llançadora" ja en tinc prou, així és que, ja he rigut, però seguiré passejant a loww cost, que és el que faig quan marxo...

Petons!

Eulàlia Mesalles ha dit...

Molt bo, sí. Però eestic amb el Joan. Si ets conscient del pa que s'hi dóna pots triar les teves opcions... El que cal és ser-ne conscient. Jo, amb l'easyquè que diu la Núria no vaig tenir cap problema, però és que anava molt conscienciada: ua sola bossa i llestos. Ara és cert que els pobres treballadors no tenen cap culpa...

magazine.cat ha dit...

Tot el barat al final resulta que ens costa car, i això es pot aplicar a tot, roba, sabates...

Ferran ha dit...

Gens no exageren, XEXU; són molt bones! JOANA, anar en tren m'agrada molt, molt. Veure el paisatge tranquil.lament, aquell moviment relaxant, ... Ai, el suplici; què t'he de dir que no sápigues, hehe. Una abraçada i molts records, maca ZEL, bé, bé. A més, en el teu cas és lògic, per una qüestió de proximitat de l'aeroport; ho teniu més còmode que no pas baixant a Barcelona EULÀLIA, és veritat, qüestió de saber amb qui voles i anar ad hoc. En tot cas, no hi ha dubte que et vénen un preu i acaba sent-ne un altre :( MAGAZINE.CAT sí, però el cas de les aerolínies de baix cost és especialment sagnant!