L'infern d'alabastre

This is a review of a book to recommend... although so far published only in Catalan. "L'infern d'alabastre" ("A hell of alabaster"), written by Jordi Santasusagna, takes places within a short period of time in the town of Cardona, some 100 km away from Barcelona...

Infern: m HIST REL [ sovint en pl ] Nom que diverses religions, en
llur estadi primitiu, aplicaven al lloc on sojornaven els morts.
Alabastre: m MINERAL Varietat de guix en forma d'agregat finament
granat, compacte i translúcid.

L'infern és un lloc físic o un estat d'ànim? Cardona, avui tot i que les arrels es perden en la memòria del temps. Una marededéu, l'Església, un procés electoral, corrupció. Algú no hi és tot, algú pateix, algú plora i algú riu, però res no és per sempre, normalment.

M'agraden les històries històriques, les lletres que m'expliquen l'avui des de l'ahir. No m'agrada que juguin amb mi, però m'agraden els jocs. No sóc religiós però m'agraden les esglésies. M'agrada l'infern. Ep, aquest.

7 comentaris:

Assumpta ha dit...

Conec a dues persones que m'han parlat molt bé d'aquest llibre... amb tu tres :-)

XeXu ha dit...

Amb el vídeo promocional sembla que estiguem davant de la història més apassionant mai escrita! A veure, li haurem de prestar atenció.

Lluïsa ha dit...

Diria que aquest llibre em sona d'alguna cosa...

Elfreelang ha dit...

M'ha agradat molt com has escrit el post i el que hi has ficat dins... ens mirarem aquest infern d'alabastre !!!! millor el llegirem...

Isabel ha dit...

Bones Ferran!
Si et sembla bé, contesto la pregunta de l’apunt, a la meva manera, com sempre, l’infern, a casa nostra pot ser un estat d’ànim per a molta gent –per a altres potser no-, i hi ha llocs al món en què, imagino... suposo...pot ser, ben bé... que sigui un lloc físic. M’estimo més no comprovar-ho!
Com que a mi també m’agraden les històries d’història, m’anoto la recomanació.

garbi24 ha dit...

no tenia jo prou feina a posar-me al dia que vens tu i m'en poses més....

Ferran ha dit...

Sento la feina extra, amics, hehe. Ho dic pel fet de donar-vos-en més, aconsellant-vos aquest llibre. Estic segur que a la majoria de lectors, la trepidant història que explica no els deixa indiferents :))

Lluïsa, merci ;)