Sóc grec, me'n vaig

1.400 grecs s'instal.len mensualment a Alemanya, fugint de la crisi. Ens preguntem quants catalans deuen estar valorant fer el mateix...

1.400 griegos se instalan cada mes en Alemania, huyendo de la crisis. Nos preguntamos cuántos españoles deben estar valorando esta posibilidad... (importante dejar de lado lamentables topicazos typical spanish al inicio del vídeo)

About 1,400 Greeks settle down every month in Germany, as they flee from the crisis. "Nice beaches and blue skies are not enough", says Panagiotis Andrianessis, recently settled in Berlin with wife and 12 y.o. son...

Font/Fuente/Source: Berliner Zeitung
Publicat a/Publicado en/Published in: www.facebook.com/itineri.de

14 comentaris:

XeXu ha dit...

Home, els grecs són espavilats. Jo si hagués de fotre el camp, també aniria a viure a Alemanya, però per pur vici, segurament.

Rita ha dit...

Ja pots anar fent créixer l'empresa, que encara ens hauràs de donar feina... ;)
Bon capde!
Petons!

Xavi ha dit...

Estic abúlic. No sé que dir.

reflexions en català ha dit...

Hòstia, són molts, eh? Vols dir que hi quedarà algú?

Aquí segur que no tant, proporcionalment, però tot arribarà, em temo.

Ferran ha dit...

MARC, m'he colat, l'article ho diu ben bé: mensualment. He anat massa de pressa i he posat diàriament. Disculpes a tots!

En qualsevol cas, el fet és el fet: els grecs estan fugint per potes del seu país. Terrible, i comprensible alhora, tal com van les coses allà. Què passarà amb Catalunya? el futur no es veu rosa, malauradament...

magazine.cat ha dit...

Dons si la cosa pinta negra, però intentarem resistir la sotragada abans d'immigrar, estimo la meva terra :)

Assumpta ha dit...

Estic fatal, enlloc de llegir "sóc grec", he llegit "sóc groc"...

"Sóc groc, me'n vaig"... i pensava "de què anirà aquest post?"

El món està molt malament, molt... però si hi penso massa em deprimeixo i no vull.

Deric ha dit...

perquè tinc problemes amb l'idioma, que si no...

Elfreelang ha dit...

Jo ja no sé si sóc grega o romana o potser m'estic tornant groga....

garbi24 ha dit...

Jo encara no m'ho he plantejat......i espero no fer-ho

Lluís Bosch ha dit...

Home doncs mira, sincerament: trobo que a Alemanya no se m'hi ha pedut res. Ara bé, les ganes de marxar de Catalunya sí que hi són. A poc a poc, això es fa difícil, espès i antipàtic.

kika ha dit...

la fugida de catalans de l'article si que impresssiona. i si aquesta és la tendència ja veurem que acaba passant: si tothom emigra cap al nord, al final farem cap tots amb el apre noel!

el video dels espanyols... que vols que et digui. no crec que tingui res a veure amb el problema de l'augment d'emigració. quatre pijos que no se n'adonen que es contradiuen ... que l'ego dels espanyols és molt gran ja ho sabíem!

zel ha dit...

I què faria jo aquí sense saber un borrall de llengua ni on treballar? Ai...

Ferran ha dit...

KIKA, sí que són esfereïdores, les xifres de catalans que foten el camp del país. Sospito a més que la immensa majoria són gent ben preparada, cosa que fa el tema doblement dramàtic, i se'm permet dir.

Teniu raó: és una mica depresiu, tot plegat. Per això, tot seguit us compenso amb un post de caire més "energètic"; altrament acabarem tots deprimits!

Feliç diumenge tingueu, i gràcies un cop més per dur-hi la vostra!