M'ofego (un exemple acabat de treure del forn)

Abans no passi a explicar-vos-el, un avís: els vint-i-escaig comentaristes del post anterior tindreu una resposta meva, com sempre. Abans de posar-m'hi amb calma, però, l'actualitat truca la meva porta i demana pas amb un nou post, encara en relació amb el tema que ens ocupa (ho sento).

Acabo d'entrar a Facebook. Una de les pàgines de les quals sóc seguidor es diu "Jo vull votar adéu Espanya". Veig que fa una estona han penjat aquest link, sota el text "Dialecto polaco?":


Clico al link, vull llegir la notícia en qüestió. L'article és aquest. En resum, un exjugador del Madrid que es diu Guti, ha fet un tuit lamentant la mort de Simoncelli. Per error ha escrit Limoncelli. Segueix explicant l'article: "Un usuari ha replicat en català i li ha dit: 'Ets tan ignorant que no saps ni com es deia!'. Guti ha respost de la següent manera: 'Lo siento, no entiendo ese dialecto o idioma. ¿És polaco?'".

A partir d'aquí, el que ja sabem: link a la pàgina de Facebook i algun comentari al respecte. I jo, que continuo amb la sensació d'"ofec nacional", no entenc unes quantes coses:

1. quina necessitat té ningú d'escriure en català una persona que ni viu a Catalunya ni parla (perquè no té perquè parlar-la?) la nostra llengua
2. quina necessitat té ningú d'escriure algú que no t'ha dit res a tu directament, per insultar-lo
3. quina necessitat té ningú de fer-ne una ¿notícia? amb el titular "Guti tracta el català de 'dialecto'"
4. quina necessitat té ningú d'enllaçar la ¿notícia? al seu Facebook sota el titular "Dialecto polaco?"

El final de la història tanca el cercle del surrealisme. He deixat un comentari al "post" de Facebook, concretament aquest:


i què ha passat? doncs que algú ha marcat el meu comentari amb un "M'agrada". Endevineu qui és? ...
... "Jo vull votar adéu Espanya", la mateixa pàgina que ha penjat la ¿notícia? sota el titular "Dialecto polaco?".

Ara n'estic segur, no sóc jo: Catalunya s'està torrant.

14 comentaris:

rits ha dit...

em sap greu, Ferran, xò a mi tb m'has fet riure. Ja ho dius ben bé, estem tots torrats!

xò és que seguir el Guti demostra estar força torrat...

Assumpta ha dit...

Hahahaha perdona, perdona... però estava pensant en Crackòvia, que sempre presenten a GUTI de festa en festa, discoteca, bevent i tal... Limoncello no és aquell licor tan bo per fer xupitos? doncs ja sabem d'on li ve l'error. Si parles d'algú que ha mort i li vols dedicar un petit homenatge, què menys que posar bé el seu nom?

I, l'altre, doncs parla en català senzillament perquè és GUTI i té ganes de fer-li la murga... i ja està. Un és tonto i l'altre és una criatura...

PFERRAN, no t'hi capfiquis tant, home :-)

Temperatura a Reus, ara mateix: 16 graus :-))

garbi24 ha dit...

La mala mania de tot fer-ne una notícia acaba passant-nos factura a nosaltres mateixos. Donem una imatge patètica

XeXu ha dit...

Com sempre, busquem excuses, busquem errors als que recolzar-nos per dir que som uns marginats i que ens ataquen. Critiquem algú com en Mourinho perquè fomenta la cultura de l'escarni i el ploramiquisme, i no fem altra cosa que imitar-lo, en comptes de seguir el model que tant valorem, el de la humilitat i el tirar endavant fent la nostra, amb el cap alt, sabent que som grans i que ho podem demostrar quan calgui. Tenim un complex d'inferioritat que espanta, no et sembla?

Això del Guti és patètic. El primer comentari que ens mostres és sensat, diu que per què fer cas d'algú que no es caracteritza precisament per la seva intel·ligència. Seria preocupant si s'alcessin altres veus més expertes al respecte, que també n'hi ha, i les respostes cursen per unes vies molt menys lamentables com són les xarxes socials, que són bones eines, però no haurien d'estar a l'abast de tothom, se'n fa un ús pèssim.

No te'ns enfonsis tu ara. És cert que naveguem a la deriva, com allò del Gerard Quintana. No ens fixem en les coses que no importen, donem exemple, que ja hi ha prou gent que lluita contra coses inútils i no té en compte les coses veritablement importants.

tirantlobloc ha dit...

Un dels grans problemes del nostre país és, certament, perdre el temps amb aquestes collonades. Com si no tinguéssim feina. M'agrada com enfoques el teu 'ofegament' respecte el país, jo, però, parlo més en termes de 'cansament'. Al capdavall, però, estem parlant del mateix, oi? Salut!

McAbeu ha dit...

Ja et vaig dir que en aquest tema estic bastant d'acord amb tu, són penoses les controvèrsies de poca volada que ens toca viure tan sovint en aquest nostre país. Però et vull dir el mateix que l'Assumpta i en Xexu, no t'enfonsis i no t'hi capfiquis tant. Catalunya és molt més que tot això.

Alyebard ha dit...

Un dels escriptors del meu poble deia: i això qui ho paga? i collonades.
Trobo que són collonades, que ens perdem en les petites tonteries que ens distreuen. La primera com dius, enviar un tuit a algú que no enten en català en català.
I sobre qui paga? cada dia crec més que a més de ser un poble mesell ens deixem enganyar per polèmiques de baixa volada per no enfrontar-nos a les que realment ens farien deixar de ser una comunidad autònoma a un Estat. I això algú ho paga.

Assumpta ha dit...

Aaagh!! això em passa per escriure comentaris a la una de la matinada!! Vaig posar PFERRAN i no sé d'on surt aquesta P perquè ni tan sols queda a prop en el teclat!!... probablement volia posar "Però, FERRAN..." o alguna cosa així...

En fi, que tornava per veure altres comentaris :-))

Joana ha dit...

Pendrem mal...si continuem per aquí. Hi ha persones que no es mereixen un minut mince del nostre temps. Ho sento però és el que sento dins meu.
Ferran,veig que estàs crispat catxis i és per estar-ho però no t'ofeguissss

kweilan ha dit...

No val la pena.

alba ha dit...

Ferran, ja saps que jo soc més de llegir que de comentar, però avui m'hi he vist obligada, comparteixo amb tu absolutament totes les preguntes que comencen amb "Quina necessitat....." Pffff val la pena tot això?

Elfreelang ha dit...

Ho he llegit al matí però no t'ho pogut escriure res ( era a la feina en un moment en blanc)i ara que ja han passat prou hores només et dic que sí que estem ben torrats! hi ha coses realment importants i són aquestes i no les foteses que ens faran avançar .....bona matinada Ferran!

Ferran ha dit...

La veritat és que si no fos patètic, tot plegat faria riure (fins i tot diria que una mica ja en fa, sí). Últimament he estat massa pendent, em sembla, de l'actualitat catalana, i així he acabat, rallat amb tant de provincianisme. Ahrg! Vacances informatives, m'agafo. M'aniran bé.

L'última sensació que Catalunya és un país-bucle, que dóna voltes una vegada i una altra als mateixos temes, amb els mateixos protagonistes, i que per això fot cert tuf de naftalina, la vaig tenir fa uns dies: vaig anar a dormir escoltant Lluís Foix a 8tv i em vaig llevar escoltant Lluís Foix a Tv3! Mamma, por, com comentava en JORDI de la banyera en el post anterior.

Doncs això, vacances informatives i torno a temes que em saben menys greu que veure el meu país en un estat... complicat, digue'm-li complicat!

Clidice ha dit...

Ferran, maco, Catalunya és tan un país com qualsevol altre que hem d'acceptar justament això: la igualtat fins i tot en la ridiculesa. Tenim els nostres Gutis, els nostres Mourinhos, els nostres ploramiques i les nostres persones genials i fantàstiques :) (encara que visquin a Alemanya, algunes ^^)