Neonazis a Alemanya

I del que passa a Alemanya, què en sabeu? Perquè sí, la Merkel, l'euro i la mare que va matricular els mercats dels pebrots, però... què més passa en aquest país? Què ha ocupat les portades dels mitjans, aquest novembre, mentre a Catalunya les ocupaven les retallades, les retallades, la corrupció i les retallades? El cas dels neonazis de Zwickau, i tot el que està venint des de l'aparició dels dos cadàvers, remou de ple la política alemanya: s'ha d'il.legalitzar l'NPD, el partit d'extrema dreta? http://tinyurl.com/cljlqol

Pues eso, que ¿qué ha sido noticia en Alemania durante noviembre de 2011? (aparte de las decisiones de Frau Merkel sobre el euro, claro) http://tinyurl.com/dyhrhx5

What was on the cover front of the media in Germany, in November? (about the neo-Nazi cell of Zwickau) ... http://tinyurl.com/c2ltmvr

13 comentaris:

DooMMasteR ha dit...

Comentat a Itinere ;-)

Ferran ha dit...

Doncs sí, DooM, aquí es plantegen la il.legalització de l'NDP. Quedi clar que encara no hi ha acord, i que de fet els dos intents en l'última dècada han resultat infructuosos perquè el TC alemany ha posat el fre. Sigui com sigui, el debat, a Alemanya, és menys apassionat i irracional que a Espanya, cosa que d'altra banda no sorprèn, trobo.

Francesc Puigcarbó ha dit...

si que ens n'informen, però en lletra petita i no tots els mitjans.

Joan ha dit...

Aquesta gent són com les plantes nuclears d'alta seguretat. Per més controlats que estiguin...

Yáiza ha dit...

Ei! Perdona, però discrepo!! La teva nova enquesta sobre Nadal.sí o .no ha de tenir comentaris oberts, que hi ha molt a dir!

Jo vull votar Nadal.buenu i no apareix, què faig?

=P

Ferran ha dit...

Francesc, als mitjans catalans no els deu quedar gaire espai disponible per parlar de coses que no siguin retallades, retallades, corrupció i retallades :-(

Joan, cert. Hi ha qui pensa que il.legalitzats serien més difícils de "controlar". Jo no sé què pensar.

Yáiza, haha!! Amb el minipost de l'enquesta només volia donar-vos-la a conèixer... de moment: quan acabi el període de votació, publico resultats amb els comentaris oberts perquè matiseu el vostre vot, si ho voleu :-)

garbi24 ha dit...

Ja fa dies que només llegeixo les notícies bones.....i també fa dies que no puc llegir res.

Elfreelang ha dit...

Em sembla signe de molt bona salut democràtica plantejar-se il.legalitzar els neonazis! aqui tenim un PP, una plataforma x catalunya que fa fàstic i els de ciutadans que deu n'hi do...

glamboy69 ha dit...

Desgraciadament a Catalunya està succeint exactament el mateix, doncs darrere PxC s'hi amaga el nazisme més desacomplexat.

Al meu Ajuntament tinc de regidors a un skin head amb antecedents per violació i pallisses i a un ex-militar. Et recomano aquest vídeo:
http://www.youtube.com/watch?v=710QqNptySM

Si no l'has vist al·lucinarás!

marta ha dit...

Jo no sé fins a quin punt tenim llibertat de premsa, no perquè estiguin controlats , però si perquè hi hagin coses que no es puguin dir per no desestabilitzar mes, no sé, es una sensació estranya, com quan llegeixo la premsa sobre el que passa a Egipte i res te a veure amb el que s' esta visquen i el fons de tot plegat.

Per altra part a la Merkel l' unic que vol es tirar endevant Alemanya encara que la resta d' Europa toqui fons.

PD- Penso com la Yàiza hauria de ser SI-NO al Nadal amb comentaris, encara que jo sóc del NO contundent.

Ferran ha dit...

garbi24, més d'un cop he pensat que algú hauria de crear un mitjà de comunicació que maximizés les bones i minimitzés les dolentes. Ho dic seriosament.

Elfreelang, la discusió és gran però jo diria que acabaran per fer-ho. Serà una bona notícia, però menys bona que si els putus nazis desapareguessin.

glamboy, no ho havia vist, no. M'he mirat el vídeo, m'ha costat arribar fins al final però he tingut prou voluntat. L'única cosa que m'ha agradat escoltar ha estat l'última frase, la de "curar amb la lectura"; el que diu el simi aquest i els seus amics em posa els pèls de punta; la veritat, no només pel que pensen i diuen, sinó perquè els veig tan primitius que em semblen incapaços ni de qüestionar-se el que pensen i diuen. Quin fàstic de gent.

Marta, del tema Merkel... si et sóc sincer, em sembla que no és ni millor ni tampoc pitjor que la resta: defensa els interessos del seu país, com fa... bé, com fan alguns polítics (altres defensen els seus propis interessos). Del tema Nadal, penjaré un post perquè pugueu matisar :-)

Deric ha dit...

doncs no sabia res, però que hi hagi neonazis a Alemanya, té la seva raó de ser, vull dir que els nazis eren d'allà, però que hi hagi neonazis a Catalunya o Espanya, no té cap raó perquè mai va ser una cosa d'aquí. És com si haguessin franquistes a Alemanya, seria ilògic.
No sé si m'explico.
En qualsevol cas, l'il·lògic és que hi hagi gent d'aquest tipus enlloc!

magazine.cat ha dit...

Es la primera paraula que en sento :(