< 500€ vs > 1M$

Doce millones de personas viven en España con menos de 500 euros mensuales

(De l'article: http://www.librered.net/?p=13601)

Dotze milions de persones a l'Estat espanyol són pobres, que vol dir que amb els diners que tenen, sobreviuen, només sobreviuen. Ni un cèntim per dedicar a res que no sigui pura i estricta supervivència. Un vídeo paradoxal, aquest, amb locució llatina i realitat ibèrica; la vida és canviant. I més dades.

España es el noveno país del mundo con más millonarios

El 5,9% de los hogares cuenta con un patrimonio superior al millón de dólares

(De l'article: http://www.publico.es/dinero/374632/espana-es-el-noveno-pais-del-mundo-con-mas-millonarios)

En aquesta llista de patrimonis impossibles, sense dubte, molts empresaris amics de polítics, molts polítics amics d'empresaris. No ho dic per dir: http://www.intereconomia.com/noticias-negocios/finanzas-personales/claves/agencia-tributaria-posee-listado-politicos-y-empresario

Hacienda aumenta su recaudación por primera vez en dos años
  • Zapatero: 'Prestar dinero a Grecia nos hará ganar 110 millones'
(De l'article: http://www.elmundo.es/mundodinero/2010/04/21/economia/1271845316.html)

Això era fa any i mig, quan l'impresentable però durant set anys president (!) Zapatero continuava volent fer creure que Espanya era el miracle econòmic fet país. Sobre els beneficis que eventualment s'obtindrien per "prestar dinero a Grecia", un exemple més del món... no, rectifico, del sistema en què vivim: et deixo diners (que no són meus) amb interessos que, lògicament, no m'hauràs de pagar tú de la teva butxaca: que treballin els teus "nacionals", que paguin impostos, taxes, multes... i amb això em tornes els diners (que tampoc no seran meus), i jo ja sabré com gestionar-los. En sabré, i tant que en sabrè!

EXEMPLE 1

Anulado el AVE Toledo-Albacete por tener 9 viajeros

Cada día se subían a esa línea directa sólo nueve viajeros de los 2.190 potenciales para ambos sentidos: "Un desastre"

(De l'article: http://www.publico.es/dinero/384223/anulado-el-ave-toledo-albacete-por-tener-9-viajeros)

Amb un cost (de diner públic, que vol dir teu, i teu, teu també i tambe meu) diari de 18.000 euros; divuit mil euros cada 24 hores! Durant els sis mesos que la línia va estar en funcionament (per a 9 viatgers al dia; ¿qué, Manolo, cómo ha ido el fin de semana?) es van llençar més de 3 milions d'euros a les escombraries. Òbviament, aquesta xifra no inclou el cost de construcció d'una línia inútil, diners que sense dubte van lucrar més d'una butxaca i que no han revertit per res en els ciutadans.

Amb 3 milions d'euros, quantes persones haurien pogut dormir sota un sostre, menjar i, en definitiva, tenir una vida mínimament digna i confortable en aquests sis mesos? I repeteixo, ja no parlem dels diners, també públics, teus, teus, també teus i meus també, que es van llençar amb la construcció.

EXEMPLE 2

Castellón inaugura su aeropuerto con 150 millones de inversión pero sin vuelos

(De l'article: http://www.elmundo.es/elmundo/2011/03/25/castellon/1301042450.html)

No només no comentaré res d'aquest cas, i en van..., sinó que deixaré espai perque llegiu aquest paràgraf, extret de l'article:

"Hay quienes dicen que estamos locos al inaugurar un aeropuerto sin aviones, pero no han entendido nada. Durante el próximo mes y medio cualquier ciudadano que lo desee podrá visitar la terminal o caminar por las pistas de aterrizaje, algo que no podrían hacer si fueran a despegar o aterrizar aviones", ha comentado Fabra en la inauguración.

"Fabra" era aleshores president de la Diputació de Castelló. El que penso, segur que com vosaltres, és vaja tros de fill de puta, i tot seguit em vénen al cap imatges cap a la seva persona, i la dels voltors com ell, que no vull descriure, per extremadament violentes.

EXEMPLE 3


NI VUELOS NI PASAJEROS NI EMPLEO

El aeropuerto de Ciudad Real se hunde tras dilapidar más de 1.000 millones

Fue una mala idea desde el principio. Ha costado 1.100 millones y hoy languidece sin apenas vuelos. La lista de culpables es larguísima.












(De l'article: http://www.libertaddigital.com/economia/el-aeropuerto-fantasma-de-ciudad-real-se-hunde-tras-dilapidar-varios-miles-de-millones-de-euros-1276412269/)

És un suma y sigue, un maleït suma y sigue de despropòsits, tots ells duts a terme amb diners que no eren dels fills de puta que se'ls polien a canvi de sucoses comissions. Així ha estat des de temps immemorials, així continua sent, i continuarà mentre siguem en un sistema que, d'una manera o una altra, dóna ampara a activitats immorals com aquests tres, només tres, exemples.

Tornem al començament? "Dotze milions de persones viuen a Espanya amb menys de 500 euros al mes".

Vull creure que la revolució ja l'estem fent, cadascú des de les nostres esferes i de forma més o menys pública o més o menys callada. No vull que els meus diners, lliurats en forma d'impostos, taxes o multes, serveixin per activitats que lucren quatre fills de puta sense escrúpols, mentre la immensa majoria se suposa que hem d'estar feliços amb victòries futbolístiques aconseguides, per cert, per esportistes que guanyen quantitats astronómico-immorals... per jugar a futbol :O

No en tinc prou amb repetir-me que tot plegat és de bojos.

14 comentaris:

Francesc Puigcarbó ha dit...

és temps de revolta deia LLach. Doncs fotem-la d'una punyetera vegada, que aquest temps se'ns acaba.

rits ha dit...

ehem, això si, encara que el corredor del mediterrani s'hagi declarat prioritat europea, encara dubto que s'arribi a fer...

I si, és el que tenim i cap a on anem més. La desaparició de la classe mitjana. Els rics cada cop més rics i els pobres, cada cop més pobres. I això no és gens bo, gens.

XeXu ha dit...

Què dir? Ja fa temps que ens tenen a pa i aigua mentre es gasten els diners que paguem, que no són pocs, en infraestructures inútils i deficitàries. Però la construcció ja els ha reportat beneficis a ells, segur. En definitiva, els únics que sortim perdent som els de sempre, ens toca pagar dos cops, els impostos, i després les retallades. Fantàstic.

Edurne ha dit...

Sin comentarios, que es mejor... porque si se nos desata la lengua, la furia,la mala leche y todo lo demás...!

Petons!
;)

Jordi Dorca ha dit...

Són molta colla, Ferran. La revolució es farà, i es farà bé. Hi ha injustícies que cauran soletes. Així ho espero, si més no.

pons007 ha dit...

vols més exemples de despropòsits? mapa dels horrors urbanístics

Carme ha dit...

Jo mai no sé què dir davant d'aquestes coses... és de bojos, però bojos de veritat!

garbi24 ha dit...

el problema més gran son les comisions que es mouen darrera d'aquestes xifres i que son les culpables de que això passi repetidament sense aturador

kira permanyer ha dit...

Molt bon recull... a Salvados, un programa de la Sexta, van fer un especial de despeses inutils en infraestructures... Quan van visitar l'aeroport de Lleida, només estava el reporter i una persona a qui entrevistava... això si, tots els llums oberts i cap cartell de tancat. Perquè no ho estava! simplement només tenia un vol al dia... Fa menys d'un mes va sortir el Conseller del nou govern dient que no el pensaven tancar, que era i podia ser rendible... ens prenen per imbècils? si o si

Núr ha dit...

Els diners que no roben, els malgasten en inversions absurdes...

Joan ha dit...

L'imperi romà va caure pels excessos. El nostre ha anat molt més enllà, i la decadència és evident. Només falta saber com arribarà el pet.

Jpmerch ha dit...

Sort que ho he llegit dilluns, que si ho haguera llegit ahir m'hagueres fotut el diumenge.

Ferran ha dit...

Un post de mal digerir, oi? En Joan ens recorda una cosa no poc important: els grans també han caigut, i sempre ha estat per esgotament de la fòrmula que els feia grans. La fòrmula que sosté el sistema político-econòmic en què vivim s'està esgotant, sembla evident, així que podem entendre on som. Esperem que en la transició no ens hi enganxem els dits.

Moltes gràcies com sempre per les vostres reflexions i aportacions! Petons & abraçades (eta Muxuak, Edurne ;)

Xavi ha dit...

És fortíssim ja que l'alclade de Lleida justifica l'aeroport per la massiva afluència de turistes amb destinació al pirineu a l'hivern. Això és de tenir una bena als ulls i planificar-ho tot a curt termini. Està assegurada la neu d'aquí a 15-20 anys al Pirineu?