JC Radio, ¡la Bruja!

És fascinant: nascut a Barcelona/Catalunya, residint a Berlín/Alemanya i escoltant, en directe, gràcies a una de les moltes coses bones que tenen els temps esbojarrats en què vivim, una emissora de ràdio que emet en directe des de Quito/Equador. Sincera, profundament fascinat.

http://www.jcradio.com.ec/


Va ser fa molts anys, però els records del temps viscut a la capital equatoriana els guardo ben endins. Tot i no ser una experiència gaire ben entomada en un primer moment, acabaria modelant el meu caràcter, la meva forma d'entendre el món. Sense Quito al meu haver... no, no sé com seria avui, no m'ho vull ni imaginar, francament.

L'internet és una cosa al.lucinant, potser la més al.lucinant que ha viscut la humanitat al llarg de tota la seva història? no, de fet n'hi ha hagut moltes, de fites que mereixen aquest qualificatiu: la descoberta del foc segur que ho va ser, en el seu moment, tot i que em costa imaginar-me el Sr. Unga Unga qualificant aquest moment amb un tal adjectiu... O de la roda (us ho imagineu, la primera vegada que algú va adonar-se que, amb una roda, podia transportar coses fàcilment?), ... les canalitzacions, la nevera! ... i tantes i tantes altres. Però segur que cap com l'internet no ha empetitit el món d'aquesta manera.

És que és fascinant: nascut a Barcelona/Catalunya, residint a Berlín/Alemanya ... Sincera, profundament fascinat!

ps: JC Radio, la Bruja, era la meva emissora de capçalera, en aquells temps, a mitjan anys 80. Quins records, quin somriure se'm dibuixa :-)))

19 comentaris:

XeXu ha dit...

Jo coincideixo amb tu, Internet és l'invent més important de la història. Ja has vist que ens el volen escapçar, com amb tot. Era massa maco per ser veritat.

Dafne ha dit...

Tens tota la raó. Un professor meu de la facultat deia que la història havia viscut dues grans revolucions: la Neolítica i la Industrial, Com es nota que ja sóc gran, perquè sinó ara diria, la Internauta.
Xexu, no sé com, però no podem permetre que ens retallin fins i tot aquesta finestra que ens permet estar connectat a la informació i a les persones, sobretot.
Bona nit nois, jo encara d'insomni, divendres em fan una colonoscòpia, i no estic massa bé. Petonsssss

El porquet ha dit...

Així que vas viure a Quito? Ja n'has voltat de món tu... sembles un porquet de Sant Antoni!!! ;P

Està claríssim que Internet ha revolucionat el món, ara, no sé si és l'esdeveniment que acabarà tenint més influència en aquest, tanta com n'han tingut els invents que tu menciones o d'altres igual d'importants, malauradament (la pólvora..., per exemple).

En tot cas, sí, parlem de la nostra revolució tecnològica que potser el que la destaca per sobre de les altres és la rapidesa amb que s'estén pel món, fent-lo petit, petit!

Jpmerch ha dit...

Jo crec que més importants que internet van haver-hi d'altres, com ara, l'electricitat, la llum elèctrica. El que passa és que com que no hem viscut sense llum ni electricitat no ens n'adonem.

magazine.cat ha dit...

Ja veus que fins i tot ara es parla de I Guerra Mundial Digital, ja m'entens, gràcies per la visita ;))

garbi24 ha dit...

Internet ha esdevingut una de les més explosives, però sense les altres d'abans no hauriem arribat aquí. El que no,sabem encara és on ens porta internet

Assumpta ha dit...

Tens raó! A mi m'encanta, després de cada victòria del Barça llegir la premsa esportiva de mig món!! Vaig d'un lloc a l'altre en uns pocs "clics" :-DD

(Siiiii ja sé què estàs pensant, que sempre surto amb el mateix tema, però és que és veritat que ho faig hehehe)

Sí, Internet un magnífic invent. Ara jo estic teclejant a Reus/Catalunya i, quan li doni al "publica el comentari" tu ho llegiràs immediatament a Berlin :-))

Ara bé, què me'n dieu de la rentadora automàtica? Jo podria viure sense Internet, però no sense rentadora... ho confesso :-)

kira permanyer ha dit...

No se si es el més important, el que si se es que està a l'abast de tothom per comunicar gent que ni es coneix fisicament i això per a mi es SUPER al·lucinant. Quito.. a veure quan ens parles! Abraçada online.

Ferran ha dit...

XeXu, no deixaran d'intentar-ho, era massa maco per a ells tenir el ramat sota control, i això que se'ls escapi de les mans... Malgrat petites traves, no se'n sortiran: no es poden posar portes al camp.

Dafne, res de patir: una colonoscòpia és només una colonoscòpia; l'important és que els resultats siguin els desitjables. Amén, i ànims, dona!

Porquet, sí noi, tinc un passat equatorià, jo :) Estem parlant dels vuitanta, no vegis...

Jpmerch, tens raó, cada nova revolució ha estat la més important per als seus coetanis. Però deu n'hi do l'internet, eh?

magazine.cat, un concepte que m'ha esgarrifat i, en certa manera, m'ha alleugerit al mateix temps :)

garbi24, cert, tot està per fer i tot és possible... Un dels "abaixadors" de la línia seria la millora de la democràcia (d'estació d'arribada, esclar, no n'hi ha). A veure.

Assumpta, és així, sí: tú cliques a Reus, jo clico a Berlín i aquí no ha passat res :) El que em sorprèn és que diguis que podries passar sense internet, peró no sense rentadora. Un moment, un moment... Assumpta... tú, sense internet? no t'hi veig gens (com a cap de nosaltres, d'altra banda!)

Kira, és fort, oi? Fa uns anys hauria estat impossible que ens coneguéssim tantes persones, que compartíssim tantes idees i tantes estones. En canvi, avui dia... click, i voilà, aquí hi som tots! Per cert, ara mateix no recordo si algún cop he parlat de la meva experiència a l'Equador; a veure si hi penso i un dia d'aquests en faig un post :)

Assumpta ha dit...

Jo sense Internet... uffff... ho trobaria molt, moltíssim a faltar. Però sense rentadora sóc "dona morta"! :-DDD

Joan ha dit...

Ostres, jo també segueixo per internet algunes emisores de ràdio conegudes en terres foranes!

El món s'ha fet petit amb la tecnologia, i gràcies a això ens coneixem.

Josep ha dit...

Ara que parlem de ràdio, puc fer-me autobombo i recomanar , cada dilluns a Ràdio Martorell?

http://encompanyia.blogspot.com/

Josep ha dit...

El darrer programa (els teniu tots a la columna de la dreta): http://www.archive.org/download/EnCompanyia_212/EnCompanyia23-1-2012.mp3

Yáiza ha dit...

Ei! M'agrada molt, aquest post!!! No he escoltat mai aquesta emissora de ràdio... però m'has fet pensar en el meset que vaig passar a l'Equador fa uns estius, força a prop de Quito. Snif, quins records. És un altre món... però com tu dius, amb internet, ho tenim a tocar!

Quadern de mots ha dit...

Jo m’he enganxat a internet fa relativament poc. Abans només el feia servir per a treballar, ara en gaudeixo, n’aprenc, consulto... i desconnecto connectada.
És un plaer. Uf, sense, no sé, crec que ara aniria coixa.

Ferran ha dit...

Assumpta, haha!! Doncs res, dona, res, la rentadora per tú... i l'internet també, que no et vull perdre la pista!! :-)

És cert, Joan. I quin luxe poder tenir aquest món tan a l'abast de la mà, oi? El que escoltes tú potser són emissores... dels EUA? com l'Ariana i tú n'esteu molt enamorats, em sembla!

Mite'l ell, en Josep, fent-se propaganda :) Em sembla molt bé; demà hi treuré el nas!

Yáiza, força a prop de Quito... nosaltres viviem a Tumbaco, a uns 20km de Quito. Això al principi; al cap d'un temps ens vam traslladar a la capital. Ui, i no escoltaves "La bruja"? era/és fantàstica!

Quadern de mots, és un món aquest d'internet, un món taaan interessant! Com diu en Joan, et permet entre moltes coses conèixer gent molt maca :)

Assumpta ha dit...

;-)))

Francesc Puigcarbó ha dit...

cony, si que sóc de poble jo, escolto Rac1 per internet.

Yáiza ha dit...

Jo estava a Machachi, a uns 30km... Hi vaig estar de forma molt passatgera, amb un projecte de cooperació a l'estiu. Vivia en una casa amb 22 persones més (bogeria!)... i no, no teníem ràdio!