The joy of books

En donar inici 2012, alguns de vosaltres heu publicat als vostres blogs uns llistats d'impressió, amb els llibres que us vau llegir al llarg de l'any passat. Llistes amb vint-i-escaig, trenta, fins i tot quaranta, i més, títols. Per a algú en les meves circumstàncies, amb una desvergonyida temporada no lectora (de llibres) a les esquenes, uns llistats com aquells fan pensar en veritables campions. Com una Edurne Pasabán qualsevol, us visualitzo escalant piles i piles de volums, ara en català, ara en castellà o alguna altra llengua; ara de temàtica històrica, o d'assaig, novel.la o qualsevol altre...

Jo sóc un dels que no ha publicat cap llista, per la senzilla raó que en els últims molts mesos, el que ha ocupat les meves estones de lectura han estat mitjans de comunicació d'aquí, d'allà i encara de més enllà, i també, com sabeu, els vostres blogs. No hi ha llista possible, doncs, però no vull deixar-vos sense llibres.

Aquests dies estic posant el contrapunt a uns quants posts dedicats a la gentussa que tenim desparramada pel país (i pel país veí), i callo, ja callo. Per això, el post d'avui també és bonic, per equilibrar la balança. No us heu preguntat mai què passa en una llibreria, un cop els propietaris n'abaixen la persiana, al capvespre, i s'acomiaden dels seus llibres i de les lleixes que els sustenten?

18 comentaris:

Helena Bonals ha dit...

He llegit algun cop que mirar una llibreria atapeïda et pot fer feliç, com mirar les muntanyes nevades o el mar.

M'agrada molt aquest video, realment pot aconseguir de fer apreciar l'encant del llibre de sempre.

De totes maneres, jo tampoc puc fer llista de llibres aquest any!

kika ha dit...

ha, ha, ha, ...està bé que per un dia et portis bé :-)

Mireia ha dit...

A pantalla completa és genial. Bon dia Ferran!

Carme ha dit...

El mirava... somrient i pensava això:

Cansats d'estar-se quiets
i de d'obrir-se complaents
al ritme de les nostres mans,
quan senten el silenci de la nit
els llibres dansen en harmonia.

Que tinguis molt bon dia, Ferran

Deric ha dit...

M'encanta! Estic segur que això és ben cert.

montse ha dit...

Un bon racó de somnis.

Lluïsa ha dit...

M'agrada molt anar a una llibreria i passar-me una bona estona tocant, fullejant, llegint, olorant...
Durant uns any ho vaig fer servir com a teràpia i ara que no em cal, encara ho faig.
Visca els llibres de paper!

Assumpta ha dit...

Ooooooh!!! Els llibres tenen vida!! Són plens de vida!! Ells ens acompanyen, ens distreuen, ens ensenyen, ens emocionen, ens fan viatjar en l'espai i en el temps, són terapèutics, són amics, són... màgics! Són bons!! :-)))

Per cert hehehe m'encanta la frase de la LLUÏSA: "Visca els llibres de paper" ;-))

Per cert, jo tinc una capsa de retoladors com la que surt al vídeo (min 1:40-1:43) :-DD

Joan ha dit...

Ai, llibres. Condemnats i, no obstant, encisadors. De tota manera segueixo pendent del que amaguen.

garbi24 ha dit...

Jo tampoc he fet llista, doncs la meva lectura es molt virtual encara que el paper no s'escapa.
El video es una genialitat, dona vida on realment n'ha i molts no saben veure

Alyebard ha dit...

:) ara ja sé perquè no em deixen mai quedar-me a dormir en una biblioteca.

Dafne ha dit...

Jordi Sierra en el seu llibre "La biblioteca dels llibres buits" narrava què succeïa quan hom deixava de llegir. Espero que les lletres dels llibres no es cansin d'esperar els seus lectors, i ens alimentem amb bones obres.
Sabia que passaven coses estranyes a la nit, per no d'aquesta tipologia!!!

Ferran ha dit...

Us ha agradat el vídeo, eh? Com diu la Mireia, vist a pantalla completa guanya moltíssim, és fa certament de molt bon mirar.

Ah, els llibres, les llibreries... a mi també em semblen màgiques, també m'hi puc perdre estones llarguíssimes, remenant, fullejant volums plens d'històries!

Celebro que us hagi agradat. Per cert, ja veieu que aquest últim parell de dies m'estic comportant, oi? he deixat per unes hores de banda tota la trepa aquella; llàstima que l'actualitat m'hi farà tornar aviat :-(

Moltes gràcies, sempre, pels vostres comentaris!

ps: Carme, artista!

Francesc Puigcarbó ha dit...

molt bo el video! quan a llibres en rec0oman de tan en tant,la veritat és que últimament només llegeixo poesia i contes.

Yáiza ha dit...

Caraaaam!! Què maco!! Jo que creia que quan la llibreria tancava sortien les rates de biblioteca a devorar llibres... (vegi's Firmin!).

Saluts cordials, Ferran-bon-rotllista! (ja que estàs evitant ser tràgic..!)

XeXu ha dit...

Que bo el vídeo, els llibres també s'ho saben passar bé pel seu compte! Uns llibres convertits en piano, una agenda llegint un llibre, fantàstic!

Per cert, tu sacrifiques els llibres en favor de la informació. Jo faig al revés, però després m'informo aquí a casa teva!

El porquet ha dit...

Un bonic somni!

Ferran ha dit...

Aprofiteu, aprofiteu aquests posts "bonrollistes", com diu la Yáiza, que estic a punt de tornar a la càrrega, hehe...

Bona setmana a tots!