U-Bahn? S-Bahn? Quin embolic!

No és fàcil enfrontar-se a gairebé 1000 km² de ciutat, 25 línies de metro (en dues xarxes diferents però interconnectades), 150 d'autobús, 30 de tramvia... i no tornar-se boig, segur que us en feu al càrrec. Això precisament, haver de fer front a aquestes magnituds, és el que els passa als qui aterren a Berlín per primer cop. I esclar, pobres, se'm col.lapsen. Bé, se'm col.lapsen... a menys que hagin contractat els serveis d'itineri.de per fer el descobriment inicial de la ciutat, ja que el recorregut es fa, parcialment, en transport públic, precisament per entendre'n ràpidament el funcionament. Hi ha manera d'aprofitar millor la resta de l'estada a Berlín? resposta: cap ni una!

Tota la info, ben resumida i explicada, aquí: http://tinyurl.com/7js4wjn



If you are planning a trip to Berlin and would rather not get lost when getting around in public transportation, do not miss this article: http://tinyurl.com/78t7wtk
itineri.de offers you the basic details, so that you know how to use subway system in Berlin, its buses and trams without any trouble! 

Al llegar a Berlín, una ciudad extensa como pocas en Europa, lo importante es no colapsarse: ¿qué línea de metro me va mejor para llegar a tal sitio? ¿en qué estaciones se conectan la "U-Bahn" con la "S-Bahn"... y qué significa, por cierto, cada uno de estos nombres? itineri.de tiene la respuesta, como todas las semanas, en un artículo conciso y claro: http://tinyurl.com/6llry5j

16 comentaris:

rits ha dit...

doncs haurem de donar-hi una volteta abans d'anar-hi. No recordo especialment embolicat el metro.

Francesc Puigcarbó ha dit...

no he estat mai a Berlin, peri si a Frankfurt i em vaig aclarir prou bé, aixó que l'Hotel estava a les afores. Deu dependre de la pràcdrica en moure's pel món. Si mai haig de venir ja t'ho faré saber i m'orientes.

El porquet ha dit...

Mira que jo ja hi estat i si ara hi torno... segur que em perdo!

La raó. Portar uns companys de viatge molt apanyadets que es van preocupar de com moure'ns per Berlín... així jo podia anar badant aquí i allà, fent fotos i mirant les alemanyes!!! ;p

Joan ha dit...

Va, que els germànics són molt ordenadets i queda tot ben fàcil. Si ens aclarim aquí amb metro, tramvia, busos, rodalies renfe i ferrocarrils de la Generalitat... creus tu que ens espantarà un canvi de lletra?

garbi24 ha dit...

el més fotut de tot es la mania que tenen d'escriure-ho tot en Alemany.....son ben cap quadrats...

Violeta ha dit...

Jo no he estat mai a Berlín. Però segur que m'hi perdria...

M'ha encantat el missatge en una ampolla. :)

He estat mirant el teu blog i m'agrada. Aniré tornant per aquí.

Petons.

Dafne ha dit...

Jajajaja, jo em perdo a Valls!!! No et vull ni explicar, el meu sentit de l'orientació. Crec que tinc alguna cosa al meu ADN totalment alterat. Però qui em coneix, ja sap que no m'ha de seguir mai, :))))), però sí escoltar. Petonsssssssssss en direcció a Berlín!!!

Lluïsa ha dit...

Et relaxes quan algú et guia, però amb un mapa i fixant-hi una mica, no és tan difícil, malgrat l'idioma.
Va molt bé quan, a més d'escoltar el nom de la teva parada, també el veus escrit; ja sigui perquè t'ho estan explicant o perquè ho veus escrit a les parades o dins del mateix transport públic.

Montse ha dit...

Res a veure amb Munic, oi?
Montse

Eduard Ariza ha dit...

És normal que t'angoixis una mica (això de "colapse" em sona massa mecànica, massa mèdic, massa econòmic, i molt poc humà, de fet, ara no vull equivocar-me, crec que és la ciutat més gran del vell continent. No en va té una unitat administrativa de länder, dintre d'Alemanya.

Ventafocs x ha dit...

Si algun dia venc a Berlin ja sé on acudir. A mi també m'ha agradat molt el Missatge en una botella, el me deixes comartir al face? Gràcies!

pons007 ha dit...

ostres quanta publicitat de berlin, ni que en fossis l'alcalde...

Finestreta ha dit...

Jajaja, si a Stuttgart ja hi havia 14 línies d'U-Bahn i 6 de S-Bahn no em puc imaginar com és Berlin! Quines xarxes tenen aquests Alemanys eh!!! A mi m0agrada més l'U-Bahn, no sé a Berlin, però a Stuttgart era petit i cuco!

Ferran ha dit...

Berlinesos que heu estat i berlinesos que sereu, gràcies pels vostres comentaris!

pons007, no en sóc l'alcalde (encara), però 1) hi visc i 2) en visc!

Podeu compartir alllò que us abelleixi, ventafocs, naturalment :)

Ah, i ja sabeu que està en marxa la 2.TBfC, de l'1 al 3 de juny, a Berlín! Si en voleu informació, aneu a l'etiqueta corresponent, a la part superior esquerra del blog.

Grüße / Salutacions!

Yáiza ha dit...

Ferran! Això és spam, home!! =P Hahaha! (ni que aquest no fos el teu bloc per dir-hi el que et roti..!)

He trobat força estrany això de les dues xarxes de metro, però he llegit el post a itineri i ja ho he entés millor. Déu ni doret, eh!! Després miraré el mala, ha de ser un bon merder. I jo que creia que la xarxa de metro de París era complicada... Res a veure!

Apa, fins aviat!

Assumpta ha dit...

Apa!! ahir vaig entrar a aquest post... vaig clicar enllaços, vaig al·lucinar amb el mapa de les línies de metro aquell, immens!!... i no vaig deixar comentari hehehe... quin desastre!! :-DD

A Berlín ja veig que no es podria dir aquella frase de la noia valenciana de "Oh, Europa!" de TV3 "me la imaginava més gran" ;-))