.es? .de? ...com!

Aiaiai, que se m'acumula la feina! Però això és important, així que publico un nou post (aquest, esclar ;) tot prometent respondre els vostres comentaris a Un país en tensión continua i a Little numbers ben aviat!

Vejam: aquest dissabte, de forma sorpresiva, Blogger ha decidit que els seus blogs incorporin a la URL la terminació corresponent a l'estat des d'on s'obren. És a dir, vosaltres (catalans de Catalunya) heu vist els blogs amb la forma xxx.blogspot.com.es mentre que jo, des d'Alemanya, veig els vostres amb el format xxx.blogspot.de (sí, des d'Alemanya el 'com' no apareix). Ara bé, si us hi fixeu el meu blog l'esteu veient amb el format habitual, és a dir: invarietateferran.blogspot.com! Miracle? no: Facebook! ;)

Vilaweb hi ha penjat aquesta notícia:

Google ha començat a redreçar els dominis blogspot.com a .es, .fr i altres dominis estatals.


Amb molt d'interès he procedit a llegir-ne els comentaris, i ve tu aquí que un dels comentaristes, Xavier Caballé, ha penjat un link on explica què fer per recuperar el .com i volatilitzar l'inoportú .es!
M'ha fet respecte provar-ho, reconec, perquè cal modificar la plantilla. Però vaja, està molt ben explicat i no sembla que hi hagi d'haver cap problema, així que ho he fet. La mare que el va matricular: modifico la plantilla, guardo el canvi, surto del blog i, quan volia tornar-hi a entrar per veure el flamant .com... bucle, error i el blog que no se m'obre!!!

El cor no se m'ha aturat per poc, us ho prometo. Merdamerdamerda!! Hi torno, i igual: bucle, error i el blog que no se m'obre!! Finalment, però, a la tercera o quarta vegada, se m'ha obert sense problema i aquí estic: no serà l'In varietate concordia qui porti un .es Ah, no, això ni de broma! El .com ha tornat a casa. Iuuhuu!

Aquí teniu el link: http://caballe.cat/wp/com-evitar-la-redireccio-a-bloggercomes/#actualitzacio Si us hi fixeu bé, no té perquè haver-hi cap problema en absolut. Em consta que no sóc l'únic que ha fet ja aquest canvi, així que no sereu conillets d'indies :)

Bentornat a casa. blogspot.com!!
(i moltes gràcies, Xavier Caballé!)

40 comentaris:

Assumpta ha dit...

Oeeeeeeeeeeee oeeeeeeee

GRÀCIES, GRÀCIES, GRÀCIES, GRÀCIES!!

JA L'HE TRET!! :-)))

A mi no em fa por tocar la plantilla, ja ho havia fet per canviar mides de cos central i barres laterals quan encara no es podia fer tan fàcilment amb el "disseny"... i si em carrego el blog, doncs me'l carrego, però fora aquest ".es" :-DDD

VISCA CATALUNYA!!!

Gràcies, Ferran!!!
Gràcies, Xavier!!

Assumpta ha dit...

Per cert, em veus acabant per ".com", oi? :-DD

Assumpta ha dit...

Ostres!! I de passada he recuperat el llapis d'edició ràpida del post, que m'havia desaparegut!!

Iuuuuuupiiiiiiiiiiii :-DDDDD

Ferran ha dit...

Ostres, m'estic acollonint, amb perdó, perquè ara no puc entrar al teu blog, Assumpta! Espero que passi com abans que faci el tonto un parell de minuts i després m'hi deixi entrar sense problema. Serà perquè hi vull accedir des d'Alemanya? tu hi pots entrar sense problema, tant al teu com al meu?

Assumpta ha dit...

Jo entro perfectament al teu i al meu... i a qualsevol altre... segur que en breus segons funcionarà ;-)))

Ferran ha dit...

Ep, ara sí, per fi. Ostres, però he patit: m'ha costat ben bé 7 o vuit minuts en què el teu blog no es carregava. Tinc la sospita que això em passarà amb tots els blogs que segueixo, a mesura que vagin fent aquest canvi. Bé, si sé que al final funciona, ja està bé.

Enhorabona pel blogdeassumpta.blogspot.COM :)

Assumpta ha dit...

Jo, quan has dit que a tu també t'havia passat, ja he vist que era qüestió de temps :-))

Ara m'ho estic canviant al Petit Blog, a Artesania, al de la Parròquia... tinc feina!! :-)))

I gràcies de nou!! Ostres, és important per mi!! :-))

Rita ha dit...

Gràcies, Ferran, ets un sol!!!

Ja he fet el canvi.

Puigmalet ha dit...

Llarga vida al Caballé! (és el nostre Kim Dotcom particular)

kika ha dit...

fantàstic ferranillo!!! ja m'havies fet patir!!! moltissimes gràcies!!! no sé què faríem sense tu! :-*

Galionar ha dit...

Gràcies, Ferran, per posar-nos sobre l'avís. Intentaré aplicar-ho al meu, però em fa moltíssima por.
Potser esperaré un dia o dos més, fins que m'asseguri que no sorgeix cap problema adicional amb el canvi.
Una abraçada!

jo rai! ha dit...

Jo he canviat sense problemes del .es al .com al meu blog de proves però quan ho vull fer a un altre blog es queda tot penjat i figura que vol dirigir-se a algun lloc amb extensió .com.es
Faig exactament el mateix però no funciona igual!

Alguna idea?

Ferran ha dit...

Començo per l'últim comentari, perquè sembla que no sóc l'únic que està constatant algun problema...

jo rai! a mi em passa el mateix. He llegit en alguna banda (i comprovat, i funciona) que si afegeixes l'extensió /ncr/... llavors sí entra el blog correctament. Vull creure que és un tema que se solucionarà, com passa tants cops a la xarxa, de forma "miraculosa" ben aviat. Prova-ho, a veure què i ja diràs, d'acord?

Assumpta, per a mi també. Fora el .es, hombre ya!

Rita, tú sí que ets un solete, guapa!

Puigmalet, no el coneixia fins ara, però ja he esmenat l'error :)

Kika, no et pensis que per això que explico en el primer comentari, encara no les tinc totes. Seguirem provant...

Galionar, t'entenc i fas bé, si no n'estàs segura. Espera't uns dies a veure com evoluciona la cosa...

Lluïsa ha dit...

Fet, també i sense problema. Mentre no es pugui fer servir el .cat (i els senyors de google no diguin el contrari), seguirà així, sense el .es.
Gracies Ferran!

Carme ha dit...

Ara vaig a provar-ho. De moment us confirmo que he entrat als vostres blogs sense cap problema i he vist el .com retrobat!

Gràcies!

Carme ha dit...

Fet, en un plis he tret el .es de 5 blogs...

Moltíssimes gràcies!!!!

Mireia ha dit...

feina feta. Tot i així mantindré el logo de queixa en el blog i crec que hauriem de fer alguna cosa

El porquet ha dit...

Fet! Ara bé, els senyors de Goole estan començant a tocar el que no sona amb les seves noves polítiques. Crec que wordpress comença a ser una bona opció.

Francesc Puigcarbó ha dit...

el problema Ferran no és .com .es .cat o .cagati loritom el problema es que legalment ens agradi o no som Espanya o a Espanya, o sota el jou d'Espanya, Sincerament se me'n refot si el meu blog diu .es .cat o .cagatilorito. Per suposat la noticia l'he publicat a Collonades que és el lloc que crec li pertoca.

jomateixa ha dit...

jo també sóc una mica "cagada" amb tot això dels canvis, esperaré una amiga més experta i ho provarem les dues, així quan m'agafi el pànic tindré algú a qui pessigar, a veure si ens en sortim...

McAbeu ha dit...

Jo també ho acabo de fer als meus blogs i, en un primer moment almenys, tot sembla ben arreglat. Gràcies!!

Ferran ha dit...

Lluïsa, més tard o més d'hora, apareixerà per alguna banda un blogspot.cat :)

Carme, enchanté! :-)

Mireia, no estaria malament impulsar una campanya per demanar a Blogger que donés la possibilitat de tenir xxx.blogspot.cat

Porquet, el problema és que ningú no garanteix que en qualsevol moment, Wordpress decideixi unilateralment qualsevol cosa que tampoc no ens agradi, no? És per això que, si més no d'entrada, no em plantejo la migració.

Francesc, tot són opinions. Naturalment que la importància del tema és limitada, però qui no vulgui un .es a la seva vida, està bé que pugui treure-se'l, si l'opció existeix.

jomateixa, entenc la precaució i, sense dubte, no és urgent.

Mc, em sembla que només els expatriats (o alguns expatriats, si més no) tenim algun problemet. Ara, però, acabo d'entrar de nou al meu blog i ha anat suau cosa fina :)

Assumpta ha dit...

FERRAN, acabo de veure a cal XAVIER CABALLÉ que ha posat un nou codi... ho has vist? :-)

De totes formes, dius que la darrera vegada que ho has provat ja no t'ha anat a aquell bucle... millor!! :-)))

XeXu ha dit...

Vaig saltant de blog a blog per trobar la resposta, i ara tu em redirecciones. Doncs me'n vaig cap allà a veure si me'n surto!

maria ha dit...

Gràcies a tots dos!
Moltíssimes gràcies.

joan gasull ha dit...

jo també ho he fet...això vol dir que tothom ho pot fer. Gràcies

Dani R. ha dit...

Jo també ho he fet sense problemes.

El que potser no sabeu són els motius d'aquests canvis, no? Doncs per poder respondre a les legislacions censores vigents a cada país:

"We are doing this to provide more support for managing content locally. If we receive a removal request that violates local law, that content may no longer be available to readers on local domains where those laws apply."

http://support.google.com/blogger/bin/answer.py?hl=en&answer=2402711

Javier Arnott Álvarez ha dit...

I jo que cercava una miqueta de tranquil·litat !!!

Elfreelang ha dit...

em fa una mica de iuiu això de tocar la plantilla...jo no he vist el famós .es enlloc del meu blog...ara ho miraré! gràcies Ferran!

Dafne ha dit...

Osti, osti, que jo sóc un desastre. Bé, esperaré a demà, perquè ara amb la son que tinc, sóc capaç de fer algun "desacatu"!!
Gràcies Ferran, ets un no-parar!! Com no vols anar de bòlit!!!
Una abraçada i molt bona setmana!!!

Joan ha dit...

Collons, m'ho he trobat als morros, amb nocturnitat i traïdoria.
Té raó el Francesc, això ja ho diu al meu DNI, al passaport... i l'única solució real es diu independència. Però mentrestant sóc dels que no li agrada que li toquin allò que no sona sense consentiment. Ni parlar-ne. Vaig a rebentar l'HTML o el que faci falta.

Jordi ha dit...

Vinc de ca l'Assumpta! Fet! Jo no vull el .es!!

Jordi ha dit...

Canvi fet. Ni soc fill d'Escanya com deia aquell ni el meu bloc portarà cap es

Ferran ha dit...

Assumpta, sí, ara sembla que la cosa s'ha "normalitzat"; les dues o tres últimes vegades he entrat sense problemes. I amb el .com :-)

XeXu, segur que t'ha servit!

Maria, Joan, no hi ha de què però gràcies de debò al Xavier, que és qui ens ha preparat aquesta excel.lent informació.

Dani, merci també a tú perquè no, no sabia quin era el motiu d'aquest canvi. Possibles casos de censura? buf :-(

Javier, si vols musiqueta de bon rollo, un post a sota d'aquest en tens!

Elfreelang, no et faci por; jo sóc dolentot per aquestes coses però en realitat és molt senzill.

Dafne, no tinguis por, segur que pots canviar-ho sense problema.
Sí, noia, porto uns dies increïble de liat, com feia temps que no em passava.

Joan, yeah!!! :)

Jordi, molt bé!

Jordi, correcte, compartim opinió :-)

magazine.cat ha dit...

Ferraaaan allà vaig, a veure que passa!!!
Si ho aconsegueixo, torno i et dono les gràcies;)

magazine.cat ha dit...

Crec que ja està!!!
Gràcies, gràcies... ;)

maijo ha dit...

Gràcies, Ferran. Seguint la cadena he arribat a bon port. Una abraçada.

Ferran ha dit...

magazine.cat, bé, bé, un altre blog "arreglat"! :-)

maijo, celebro que tú també hagis pogut solucinar el "problema"! Merci per passar per aquí :)

Gatsaule ha dit...

Ei, jo ho vaig fer,i tot bé fins que he sortit a fora. Des d'Itàlia era completament impossible d'obrir ni el meu blog ni cap dels que hem fet el mateix...

No sé si és poc o molt important, però per a mi ha estat una putada estar uns dies sense poder ni modificar ni veure el meu blog!

Ferran ha dit...

Gatsaule, entenc l'angoixa, si se li pot dir així. En moments en què he tingut algun problema per accedir a la catosfera, el cor se m'ha accelerat! Estem ben enganxats ;)