Tard, fem tard! (conclusions)

Afegit dc 7.3.2012

Fundación AROHE:
Web: http://www.horariosenespana.es/index.php?module=inicio
Facebook: https://www.facebook.com/manifiestohorariosracionales
Twitter: https://twitter.com/#!/ARHOE_enhora

++++++++

Per fi ha arribat el moment de posar-m'hi, ara que trobo l'estona. Em refereixo al tema dels horaris, que fa uns dies em va portar a escriure una carta a La Vanguardia (i a algún altre mitjà, però que jo sàpiga només aquest diari l'ha publicada):  http://www.lavanguardia.com/participacion/cartas/20120228/54261459711/questio-d-horaris.html. Aquesta carta va tenir resposta, per cert; 72 hores més tard: http://www.lavanguardia.com/participacion/cartas/20120302/54262667349/horaris-nocturns.html

Si Tard, fem tard! fos una enquesta -que no ho és-, convindriem que una majoria de catalans està a favor de racionalitzar els horaris que patim al nostre país. Que en una ciutat suposadament cosmopolita com Barcelona, no sigui possible fer un àpat en un restaurant fora d'uns horaris molt limitats (de 13 a 16 i de 20 a 00 aprox.), és incomprensible. Que en un país que es creu més "europeu" que el seu veí, no sigui possible anar-se'n a dormir a una hora decent, per exemple després d'haver vist una pel.lícula a la televisió, és incomprensible.

Això no treu, esclar, que cadascú a nivell personal faci els horaris que més oportuns li semblin. Només faltaria. El problema no és d'hàbits personals, sinó dels costums arrelats en la societat, i perpetuats -erròniament- per la pròpia administració pública.

Si Tard, fem tard! fos una enquesta -que no ho és-, convindriem que una majoria de catalans vol poder disfrutar d'horaris racionals. Els vostres comentaris són el termòmetre que així ho indiquen. Els he classificat en tres grups: els qui estarieu a favor d'avançar els horaris, els qui us hi mostreu contraris i els qui no us definiu i/o considereu que els horaris que feu ja us estan bé (siguin aquests els que siguin):

A FAVOR: Macondo, Salvador, Assumpta (amb un petit matís ;), germana de l’Assumpta, DooM, Joan Gasull, Porquet, Tirant lo bloc, Clídice, MPG, Lluïsa, Mireia, Galionar, Joana i Montserratqp
EN CONTRA: XeXu, Carme
RESTA: Magazine.cat, Dafne, Rits, Víctor de la Torre, Jordi Dorca, Jordi i Yáiza

Si en algún cas no he interpretat correctament el sentit del vostre comentari, i us he inclòs en un grup que considereu que no us correspon, dieu-m'ho i us canvio ipso facto.

I ara què, potser us preguntareu? Doncs ara, a seguir movent fils, esclar. Quan una cosa no ens agrada, hem de fer els possibles per canviar-la. I'll keep you posted.

25 comentaris:

XeXu ha dit...

Què hi farem. Continua amb la teva croada. Per sort no m'obligarà a posar-me a dormir a les 23h, espero que quan te'n surtis i et facin cas els noctàmbuls no siguem perseguits i exterminats. Si és així, doncs mira, la Carme i jo ja no et comentarem més, perdràs dos comentaristes.

Assumpta ha dit...

Hehehehe surt la meva germaneta!! :-))

Sí, sí, ella està "negra" amb aquests horaris...
A mi m'has interpretat bé, però és que no miro massa tele... tot i així, si alguna vegada hi ha alguna pel·lícula que em pugui interessar em fa molta ràbia que comenci tan tard... I això que a mi no em costa gens ser "nocturna"... però si jo vull anar a dormir tard, ho faré perquè jo ho decideixo, no perquè la pel·li que vull veure comenci a DOS QUARTS D'ONZE (com aquest divendres la de Harry Potter... Demencial)

Per tant, tens permís per posar-me al grup "A FAVOR"... o obrir un nou grup que es digui "BASTANT A FAVOR" i llavors sí que estaria ben a gust i, potser, encara s'hi apuntaria algú més (a les enquestes existeix aquesta opció) :-)

Clidice ha dit...

El que em sembla incongruent dels horaris que fem és que ara mateix, a les 18:33 encara em falti una hora per plegar, en total 10 hores, 8 de legals i 2 de propina, sense cobrar. Això vol dir no tenir hores per res. La meva parella és a la feina de 8 a 15 i de 16 a 20 (com se solia dir: de vuit a ocho) algú es pensa que es rendeix més així? I no diguis res que la porta és ben ampla! No m'estranya que hi hagi cua per trobar un casalot a muntanya i anar-nos-en a fer formatge de cabra!

Ferran ha dit...

XeXu, et noto picat, últimament. No sé què et passa i espero que estiguis bé.
Això no és cap croada i no va contra ningú; no entenc perquè t'ho agafes així. N'hi ha prou que expliquis que ja et semblen bé els horaris actuals, o que no, o el que sigui, però no cal que t'emprenyis.
Per cert, fa unes setmanes que detecto alguna cosa estranya, amb una petita part dels fins ara "comentaristes habituals"; potser m'he perdut alguna cosa. Espero que no tingui a veure amb el que m'imagino, perquè em semblaria lamentable que haguessiu optat per no comentar el tema directament amb mi.

Assumpta, entesos :) Efectivament, es tracta de reclamar que la societat funcioni a hores lògiques (i no es tracta, en canvi, d'imposar cap horari a ningú, com dic al post. Cadascú que faci el que vulgui, esclar).
Farem una cosa: et poso en el grup "A favor"... amb una petita anotació al costat, hehe ;)

Clídice, és una part del tema dels horaris que necessita ser revisada a fons. El que expliques és tan obvi, i és tan obvi que no, que no es rendeix més per estar més hores! A veure si ho acabem aconseguin, que els qui ho hagin d'entendre, ho entenguin.

Clidice ha dit...

Per cert, algú sap com amb el nou menú dels comentaris una es pot subscriure? perquè no me'n surto :(

Assumpta ha dit...

Ostres, ara sí que em perdo jo... que és "Espero que no tingui a veure amb EL QUE M'IMAGINO, perquè em semblaria lamentable que haguessiu optat per no comentar el tema directament amb mi"??


CLIDICE, L'altre dia EL PORQUET també ho buscava. Vols dir per fer el seguiment dels comentaris, oi? No ho trobo per enlloc... és una nova gentilesa de Blogger, a part d'aquest format tan lleig pels comentaris o l'hora desconfigurada sempre pels blogs amb l'altre format de comentari... No ho entenc.

Clidice ha dit...

És això Assumpta no puc fer seguiment de comentaris perquè no puc marcar que en vull fer. I no sóc capaç de veure'n la manera :(

Assumpta ha dit...

Jo tampoc ho veig i el PORQUET tampoc... sospito que ho han tret, i és absurd.
Jo no ho feia servir gaire, però alguna vegada, en blogs que no entro sovint, em podia despistar i llavors sí que ho demanava, per estar "al tanto", doncs res...

DooMMasteR ha dit...

Ahir també vaig plegar a les 8, com la Clidice. Hi ha gent que es queda fins a més tard. Com bé diu ella això no és gens productiu. Ningú pot ser-ho tancat mig dia a la oficina... :S

DooMMasteR ha dit...

Ahir també vaig plegar a les 8, com la Clidice. Hi ha gent que es queda fins a més tard. Com bé diu ella això no és gens productiu. Ningú pot ser-ho tancat mig dia a la oficina... :S

Carme ha dit...

Jo no et demano pas que em canviïs del lloc on m'has posat, perquè com he dit ja em van bé aquest horaris. Però no estic en contra en absolut que els canviïn. A mi no em molesten, però si els canviessin tampoc em molestarien. Jo m'adapto bé a fer els horaris que calgui. I entenc que és més racional anar aviat. Encara que jo sigui d'anar a dormir tard... i plegui tard de la feina també. Això sí veus? m'agradaria plegar més aviat! :)

Carme ha dit...

Ah! i jo també em perdo, com l'Assumpta, amb la teva frase...

"Espero que no tingui a veure amb EL QUE M'IMAGINO, perquè em semblaria lamentable que haguessiu optat per no comentar el tema directament amb mi"??

la veritat, no sé de què va ...

rits ha dit...

A mi ja m'està bé on m'has posat, xq tinc raons pels dos cantons, i com que sóc contradictòria, doncs em contradic a mi mateixa.

Hi ha coses que em molesten que vagin tan tard, com per exemple que comencin tan tard les pelis a la tele o altres programes, xq llavors acaben molt tard.

Però per la resta, doncs ja m'estan bé els horaris. Això si, ahir me'n vaig anar a dormir a les 23h i avui, aquest matí ha estat millor. Entre setmana, està clar que m'he de europeitzar,... xò el finde i l'estiuet.... ais, amb lo bé que s'està a les terrasses al vespre allargant quan no fa tanta calor... ais... això no ho canvio per res!!

total, que prefereixo votar en blanc. Que tothom pugui fer el que li vagi millor.

Jo tp sé de què va aixó que dius al comentari.

Ferran ha dit...

Això dels comentaris... noies, em sap greu però jo tampoc no en tinc ni idea. Suposo que amb aquests canvis en el formulari de comentaris (que a mi tampoc no m'agrada), s'ho han carregat.

DooMMasteR, això és el que no pot ser: que un passi a l'oficina el dia sencer. Em pregunto perquè no hi ha ningú, dels que podrien començar a posar solució, que mogui un dit al respecte.

Carme, ets l'exemple del que vull dir, que sembla que no expresso prou bé. Lògicament, cadascú té els seus biorritmes i fa els horaris que li demana el cos; el que voldria és que els horaris oficials fossin racionals, només això. Després, lògicament, que cadascú faci el que li vagi millor (anar a dormir tard, en el teu cas).

Rits: terrasses, estiuet... m'has fet venir nostàlgia de Barcelona (no passa res, només em durarà una estoneta ;)

** L'abogadaenbcn també n'ha volgut parlar, avui, en el seu blog. Fa una estona ha publicat aquest post al respecte:

http://abogadaenbcn.blogspot.com/2012/03/horaris-impossibles.html

I perdoneu, per si en algun moment no ha quedat clar, com sembla que ha passat, és evident que ningú pretén obligar ningú a anar a dormir a cap hora en concret (!!).

Francesc Puigcarbó ha dit...

es una desastre la cosa dels horaris, com els partits de futbol que comencen entre setmana a les 10 de la nit. A casa dinem a quarts d'una de sempre i sopem a les 8

Elfreelang ha dit...

Hola ara no recordo si et vaig dir res..crec que no però si et vaig llegir...home jo crec que tens raó anem tard, com jo ara que encara no he sopat i l'estomac ja em demana a crits sopar...jo crec que haurien de fer un ventall horari prou ampli per atendre el gust o(i les costums de tothom) mira no fa tant vaig quedar amb dues amigues per anar al cine i com que començava a quarts d'onze vam sopar a quarts de nou ( cert no hi havia ningú mes al restaurant sopant) ara em sembla que m'he embolicat...i això que jo sóc més de nit...quin rotllo he posat! sorry me'n vaig a sopar! tinc la sort que no m'he de llevar d'hora però recordo que quan em llevava a les sis em perdia totes les pelis ...començaven massa tard i a l'endemà no podia ni amb la meva ànima...bé posa-m on tu vulguis tant estic a un lloc com a l'altre ....Bona nit Ferran!ei saps que deu passar? que s'acosta la primavera, dijous és pleniluni i tot plegat afecta ...suposo .-))

Dafne ha dit...

Hahahahaa, jo sóc difícil de classificar, hauries de posar variables depenent de l'estació, I aquí hi seria la meva family i jo!!!
Ei, que ser aquí o allà és el de menys, l'important és ser entre vosaltres!!!

Yáiza ha dit...

Però Ferran, mira... si tu fossis propietari d'un restaurant petit-mitjà -que no ho ets- i sabessis que tindràs la sala completament deserta entre les 16h i les 20h (a menys que estiguis situat a una zona plagada de guiris) i t'estalviessis una pasta tenint la cuina tancada durant aquestes hores i sense pagar-les al cuiner... doncs segurament també ho faries.

No sé si m'explico. L'oferta s'adapta a la demanda. Si l'elecció personal de la majoria dels catalanets és no sopar abans de les 20h, doncs els restaurants petits no es poden permetre tenir la cuina oberta i dos treballadors plegats de braços a partir de les 19h. Ara, el McDonald's està obert i en ple rendiment, eh! ;)

Bé, tallo el rotllo, que acaba de sonar el microones. Vaig a sopar, bon profit! =)

joan gasull ha dit...

tots diguem d'anar a dormir més aviat....però ja veus, a aquestes hores i enganxats a la pantalla. Però el que no es normal és que vulguis veure una peli a la tv i hagis d'anar a dormir a les dues

Ferran ha dit...

Hola a tots,

voldria tornar a deixar clar un aspecte que, em sembla, no s'està acabant d'entendre per una part dels lectors. Vejam, si algú creu que a Alemanya, o a qualsevol país del món, a una hora determinada tothom apaga l'ordinador o la tele i se'n va a dormir... està equivocat. A Alemanya TAMBÉ hi ha gent noctàmbula, també hi ha a qui no li agrada gens llevar-se d'hora, també hi ha... de tot.

La qüestió, doncs, que la majoria sí heu entès, és tractar de racionalitzar els "horaris socials", cosa que vol dir a la feina (en parla en DooM; és ridícul que t'obliguin a fer dues hores per dinar i estar-te fins a les 19 o quarts de vuit al curro, perquè vol dir que no tens temps per absolutament res més); també als mitjans de comunicació (en parla el Francesc); també als restaurants (que t'obliguin a sopar a partir de les 20h); també als bars de copes, i no diguem a les discoteques, ...

Tot això no treu que, evidentment, qui vulgui anar-se'n a dormir a les quatre del matí, ho faci!

Dit això...

Francesc, bon exemple

Elfreelang, deu ser això, hehe... Ostres, sense sopar a les 22.53h?? No m'ho puc ni imaginar.

Dafne, amb l'arribada del bon temps jo també relaxo certs costums, però només una mica ;)

Yáiza, tú ho has dit. No parlo necessàriament d'un senyor que tingui un restaurant a Horta, però precisament Barcelona, que és LA ciutat turística del sud d'Europa per excel.lència...! Tinc amics que hi han estat i tots es queixen del mateix, de no haver pogut menjar a hores "normals" (per ells són normals, òbviament). Que això Barcelona no ho entengui em sembla freak.

Joan, justa la fusta (pel que fa a mi, a les 23.37h estava més que dormint ;)

montserratqp ha dit...

Ui, canvia'm de grup, please! No vaig expressar el meu vot d´una manera directe, no perquè no ho tingués clar sinó per oblit o perquè em vaig imaginar que no calia...però per si això fos una enquesta, que no ho és...A FAVOR! I per si no tinc temps o espai de dir-ho en un altre moment...sí, em desagrada molt el que comentàveu que és difícil fer algun àpat en un establimenta les 7, per exemple...però en la meva opinió, l´urgent i essencial és canviar els hàbits horaris de la feina.

magazine.cat ha dit...

Poder no hem vaig definir prou alhora de dir si estic o no d'acord amb els horaris que tenim, la veritat és que no m'agraden, però tampoc no m'afecten personalment, perquè jo faig la meva, que el restaurant no obre aviat, dons sopo a casa i tot aixó que m'estalvio... ;)

No cal que hem canviïs de lloc al llistat, nomes he aclarit el meu punt de vista :)

kira permanyer ha dit...

Doncs jo estic d'acord amb Clidice. No es pot avançar un Telenoticies si vols que sigui primetime... a les 20 encara molts (inclosos nens!) no son a casa. El problema per mi es molt més greu. Mentres el rendiment laboral i escolar es messuri per hores presencials, es impossible portar uns horaris més naturals.... Si surts de la feina a les 18 ó 19h no quadra. Quan jo vaig ser-hi a Hamburg les botigues també tancaven super d'hora, però es cert que a les 7 del matí el super ja era obert... tampoc es un model que m'encanti... Trobar el termini mig es complicat. Abraçada.

El porquet ha dit...

Ferran! No sé fins on pretens arribar. Ja saps que jo sóc un fan incondicional d'avançar els horaris i acabar amb aquesta suposada tradició d'horaris tardans.

No sé on arribarà, però almenys, es pot veure que una part de la població voldria un canvi en aquest sentit.

Ferran ha dit...

Montserrat, fet! :)

magazine.cat, ets una dona pràctica, això ha quedat clar, hehe...

Kira, els horaris a la feina són el pal de pallet de la "campanya pro racionalització dels horaris", però com deia aquell amb molt d'encert... "els petits canvis són poderosos". Tot suma. Una abraçada també per tu.

Porquet, tan de bo arribéssim a corregir al menys el més necessari (feina), i tampoc no estaria malament tantes altres coses (tele, horaris del teatre, futbol televisat, restaurants, bars, discoteques, ...)