Un projecte i un favor

El projecte...

itineri.de m'està robant les hores. I no em queixo pas, em té enganxat, però el fet és que el meu dia a dia està focalitzat en l'empresa. És per això que porto ja gairebé una setmana sense aparèixer per la catosfera; en algún moment, aviat, espero recuperar el temps que per ara se m'escapoleix entre les tecles!

Que no sigui aquí, però, no vol dir que no postegi! Cada setmana publico un article a itineri.de, sempre relacionat amb Alemanya: pot ser sobre algún aspecte cultural, històric però també polític o econòmic. Al final, del que es tracta és que itineri.de acabi sent un petit (o gran?) referent on dirigir-se per obtenir informació sobre el país on visc, així com per a tots aquells interessats a conèixer-lo amb visites molt ben guiades, si se'm permet dir-ho, per diferents ciutats del país.

Parlo de "diferents ciutats" perquè itineri.de s'està expandint :) Era la meva idea des de bon principi: començar per Berlín però amb el temps, i amb el concurs de bons guies arreu del país, anar incorporant noves propostes. De moment, ja puc oferir també visites guiades al camp de concentració de Sachsenhausen, així com a Hamburg i, aviat, a Munic. I no acabarà aquí la cosa, que d'idees i d'energia, per ara i que duri, no en falten!

... i el favor que de fet són dos

Veureu: m'han explicat que Google situa en millor posició (és a dir, més amunt) aquells webs que estan més enllaçats en d'altres webs. Això vol dir que si algú fa una cerca del tipus "visites guiades a Berlín en català", "Tours en Berlín" o similar, els webs més linkats a la xarxa apareixen abans que no pas els altres. Si això és així, que entenc que sí... us faria res afegir la URL http://itineri.de/CA/blog/ al vostre blogroll? És la URL que porta al blog d'itineri.de, al que he anomenat "Info: Alemanya al dia". Com us deia, cada setmana hi publico un article, així que no deixa de ser un blog com els vostres o l'In varietate.

Això sí, jo l'he enllaçat al meu i, per algún motiu que desconec, per més que hi publiqui un nou article, no s'actualitza. En el meu blogroll m'apareix com a actualitzat "fa 8 mesos", i a sobre amb un nom que no és el que jo voldria (el d'"Info: Alemanya al dia"). El favor, doncs, de fet en són dos: si us faria res enllaçar la URL al vostre blogroll i, qui ho sàpiga, si podrieu dir-me perquè no s'actualitza i quina és la solució al problema (per si és important, que potser sí, la "base" del web és Wordpress).

I tot això, aquests favors us els demano precisament ara, quan fa uns dies que no passo per les vostres cases, mal que em pesi. Abans és l'obligació que la devoció, ja ho sabeu, però de seguida que pugui...

Gràcies a tots en qualsevol cas!

35 comentaris:

XeXu ha dit...

Ja he afegit un enllaç al meu blog, a l'apartat de llocs que cal visitar. Però jo faig servir llista d'enllaços, no blogroll, no sé si això servirà. Quant això de les actualitzacions, no en tinc ni idea, a veure si algú en sap treure l'entrellat.

Rita ha dit...

He provat de posar-te en els meus "feeds" i se m'enllaça a comentaris, però no a la pàgina inicial. Pot ser aquest el problema?

No tinc ni idea de com solucionar-ho jo, però potser en DooM...

kika ha dit...

està bé que treguis el tema... jo ja voldria seguir-te també a l'itineri...però des de fa setmanes que blogger no em deixa acutialitzar la llista de blogs: ni afegir ni eliminar.. i ara tampoc m'ha deixat afegir l'itineri... sé que no sóc l'ùnica amb aquest problema però no sé què fer. si algú sap com solucionar-ho i m'ho explica ho agrairé.

Lluïsa ha dit...

He posat l'enllaç al blogroll i em passa com a tu. Crec recordar que és per això que, ja fa temps que sota el nom genèric d'imprescindibles, i juntament amb un parell més, hi tinc un enllaç a la pàgina principal i un altre cap al blog. Però si hi ha qui sap cop tenir-lo al blogroll i que s'actualitzi, no dubtis que li afegiré.

Quadern de mots ha dit...

Ho intentaré, però tinc problemes per seguir-te a tu, ja que em surts quan el sant blogger vol no quan acabes de publicar :(

Júlia ha dit...

He posat l'enllaç a la llista de blogs, no sé fer una altra cosa, de tota manera si ho expliqueu ho intentaré, endavant.

Mireia ha dit...

ja estàs enllaçat però tens raó surts com si no haguessis actualitzat en els últims 8 mesos. Jo crec que pot tenir alguna cosa a veure amb els feeds, o la falta d'ells al blog.
Si fos això ( que no hi confiis massa) està a configuració /altres/ feed del lloc.Si estàs molt desesperat prova-ho ( sempre es pot treure) Sinó, espera que algu qye saiga què es fa et digui com fer-ho

Francesc Puigcarbó ha dit...

ara ho enllaço, pero aixó dels RSS no se com va.

marta ha dit...

Fet !!, Ferran com no t' actualitza de moment t' he posat un enllaç directe.

Carme ha dit...

Estàs afegit, però també s'ha quedat molt avall dient que fa 8 mesos que s'ha actualitzat...

Pel que fa al que diu la KIKA, a mi em passava igual i l'única solució que he trobat és començar una nova llista de blogroll. I a la nova si que em deixa afegir i eliminar.

joan gasull ha dit...

suposo que wordpress i blogger no son gaire amics...a mi em fa el mateix et posa vuit mesos avall i no se perquè....anirem treballant.

Macondo ha dit...

Fet!

Elfreelang ha dit...

Ara mateix t'enllaço!!!

Edurne ha dit...

Yo también te he enlazado pero... me apareces como actualizado hace ocho meses!
Ni idea de cómo solucionarlo, pero vaa ser qe es por el wordpress...
Bueno, ya veremos si se puede hacer algo!

Ánimo eta zorionak, que vas ampliando horizontes!

Besarkada erraldoi bat!
;) Petons, maco!

Assumpta ha dit...

Noi, no hi ha manera... He provat d'enllaçar-ho com tu dius i, efectivament, surt que fa 8 mesos que no s'actualitza.

Llavors he pensat enllaçar-ho així:

http://itineri.de/CA/

I encara és pitjor perquè es posa a sota de tot i queda com buit, o sigui no posa res, ni el temps que fa que s'actualitza ni res. Només el nom de la web i prou.

Així que ho he tornat a posar de l'altre manera, i es torna a veure com que fa 8 mesos.

A veure si ho veu algú que tingui més idea que nosaltres i et pot ajudar :-)

Assumpta ha dit...

Acabo de comprovar que no té res a veure amb WordPress.

He fet un post de prova al meu blog de WordPress "Preparant la resistència"

http://preparantlaresistencia.wordpress.com/

I ha sortit immediatament actualitzat al blogroll del meu blog habitual de Blogger.

Bé, al menys sabem el que NO és...

McAbeu ha dit...

Acabo d'afegir l'enllaç a la barra lateral del XAREL-10.
Per veure si s'arreglava això de que no s'actualitza, he fet servir la url dels feed's (http://itineri.de/CA/blog/feed/rss/) i fent-ho així si que puja a dalt de tot però sembla que no acaba de funcionar com un blog "normal". Prova de fer allò que t'ha dit la Mireia i ho continuarem provant.

Ferran ha dit...

Moltíssimes gràcies a tots pels comentaris que esteu deixant, tant si doneu alguna idea sobre com solucionar el tema com si ho feu "només" (que no és poc!) per donar suport, fent-me saber que heu afegit la URL d'itineri.de als vostres blogs.

En resposta al que comenta en XeXu, entenc que l'important és que el web estigui linkat, molt probablement és indiferent si és llista d'enllaços o blogroll. No ho sé segur, però intueixo que la cosa va per aquí.

Pel que fa a la Kika... mira't la resposta de la Carme, que et dóna una clau per, poder, solucionar el problema!

Mc, moltes gràcies per aquesta info, ara mateix en faig la prova!

Altre cop, merci de debò a tots pel vostre suport. Com dic, aquests dies vaig de bòlid però de seguida que pugui em passejo una estona per les vostres cases, que ja en tinc ganes!!

Ferran ha dit...

Mc, ara he vist el que passa, i és curiós: malgrat posar la URL en principi correcta, la que hauria de portar al "blog" del web, en realitat porta directament a la 'home'.

I és curiós també que, efectivament, em surt a la part superior del blogroll, però com actualitzat fa menys d'una hora, quan en realitat no hi he afegit informació (ni al "blog" ni al propi web) des de fa com a mínim tres dies (!).

Aquests misteris se m'escapen molt, la veritat. Seguiré investigant, però gràcies per aquest punt de partida que m'has donat, que ja és molt més del que tenia!

Jordi Dorca ha dit...

Hi entenc molt poc, en això. Et tinc, tanmateix, sempre exposat a la barra lateral. I amb accessos gairebé diaris.

Yáiza ha dit...

Avec plaisir, estimat Ferran! =)

Ja ho he fet i també em surt "Comentaris a:" a davant de "Info: Alemanya al dia". Però això ho puc treure. Vejam com queda!

...

Doncs no, tu. No he pogut canviar el nom. I també m'apareix a baix de tot al blogroll... em sap greu!

Yáiza ha dit...

Emmm... per més inri quan pico l'enllaç vaig a la versió en castellà de la web. Tu creus? Vaig a provar el que deia en Mac!

Joan ha dit...

Mmmm. Alguna cosa estranya passa aquí. M'ha sortit això:

No hem pogut completar la teva sol·licitud.

Quan informis d'aquest error al servei d'assistència de Blogger o bé al Grup d'ajuda de Blogger, fes el següent:

Descriu què estaves fent quan vas rebre aquest error.
Inclou el codi d'error següent.

bX-10wued

Aquesta informació ens ajudarà a identificar el problema i solucionar-lo. Disculpa les molèsties.

Ni vuit mesos ni res. A mi no em deixa afegir-t'hi. Però estic en ple procés de canvis al bloc, així que potser hi té a veure. Seguiré informant.

Sara Maria ha dit...

Jo l'he afegit, es queda gairebé al final de la llista de blocs (s'ordena automàticament de post més nou a post més vell), i el nom no em surt correcte del tot i no hem deixar canviar-lo. Esperare a veure si demà em deixa. Sento no poder ajudar més.

pons007 ha dit...

Wordpress sobre blogger mai s'han portat bé. Apa ja tens una nova raó per abandonar blogger...

Dafne ha dit...

Ferran, jo sóc un desastre integral, però tinc això del llistat, així que miraré de posar-te allí, a veure què em surt!!!
Una abraçada!!!

Assumpta ha dit...

He fet el que va dir en MAC i ara si que surt més amunt, però el que es veu és això:

itineri.de » INFO: Alemanya al dia
INFO: Alemanya al dia - No hi ha contingut disponible
Fa 1 dia

Però quan clico al damunt, sí que va a la pàgina, però s'obre en castellà, per "Visitas guiadas"

Però bé, ja és MOLT MILLOR que abans, que anava sota de tot! :-)

Ferran ha dit...

Jordi, moltíssimes gràcies pel suport...

... i també a tú, chère Yàiza, en qualsevol cas. Amb el que esteu fent tots vosaltres, m'ajudeu moltíssim, de debó!

Joan, noi, ni idea. A mi em sembla que els blogs són complicadots de gestionar, en alguns aspectes. Segur que és cosa del link d'itineri, ves a saber...

Sara Maria, no pateixiso -ni tú ni ningú- gens ni mica: linkant el web ja m'esteu ajudant moltíssim!

pons007, creia que no caldria, però començo a repensar-m'ho...

Dafne, només que m'hi puguis posar, ja m'ajudes moltíssim, de veritat. Gràcies!

Assumpta, jo també ho vaig fer i també em surt com a "Fa 1 dia". Aquesta nit espero poder penjar un nou article, a veure si canvia alguna cosa (però no sé jo...)
Mil gràcies, també a tú, per tots els esforços. Jo seguiré investigant, vejam si me'n surto...

Jordi ha dit...

Afegit! Ara, la pregunta no te la sabria respondre...

DooMMasteR ha dit...

A la que pugui em creo una llista i t'enllaço. Faltaria més ;-)

DooMMasteR ha dit...

Mmmm... A veure. De Blogger no en tinc ni idea, però jo, que vaig per lliure, si l'indico al meu lector de RSS l'adreça http://itineri.de/CA/feed/ em descarrega les actualitzacions correctament i en català (no em diu 8 mesos)

Lo nateix passa amb http://itineri.de/feed/ (en castellà)

Pot ser que el blogger us detecti una adreça diferent a aquestes dues?

Ferran ha dit...

Jordi, merci per això :)

DooMMasteR... ETS EL REI, L'AMO, EL MÉS MILLOR! He posat al blogroll el link en qüestió (http://itineri.de/CA/feed/)... i sembla que funciona perfectament! Moltes, moltes gràcies!!

DooMMasteR ha dit...

Me n'alegro ;-)

No sé que detectarà blogspot llavors... Aquestes adreces son les que tens a dalt a la dreta, a social stuff :-)

Una abraçada!

kika ha dit...

doom!!! ets un crack!!! :-)

El porquet ha dit...

Ai Ferran, m'encantaria ajudar-te però em poso en un compromís. Ja saps que precisament conec la Maria, que no deixa de ser competència vostra... jo encantat d'ajudar-te en el que sigui però em sap greu fer-vos promoció sabent que ella també treballa en aquest sector a Berlín (i que a més també ho fan de conya i ens van tractar súperbé). Així que si no et sembla malament em mantindré al marge d'aquesta proposta teva, prefereixo no afavorir ningú, abans que afavorir-ne només un.

Una abraçada company!