La catosfera paral.lela

Hi ha una catosfera que coneixem, la que constitueixen tots els blogs que molts de nosaltres tenim en un blogroll lateral, aquella eina que ens permet estar sempre al dia sobre actualitzacions diverses. Hi ha una catosfera paral.lela, però. Podriem anomenar-la així atès que qui hi ha al darrera són blocaires catosfèrics, com l'Assumpta, com l'Albert, com la nostra advocada favorita...

L'Assumpta és, a més de barcelonina exiliada a Reus, artista, Sí, així tal qual, artista. Ho podeu comprovar entrant en el seu blog paral.lel, "Artesania Assumpta: tot fet a mà": punts de llibre, clauers, nines de llana, brodats... La seva botiga és oberta 24/24h., set dies a la setmana, tot l'any. Jo mateix li vaig fer un encàrrec, fa un temps, i no només vaig quedar encantat amb els productes que li vaig comprar sinó que, a més, me'ls va fer arribar al meu país de residència, allà a les terres del nord, amb diligència i sense cap problema.

Us recomano un passeig pel blog d'artesania de l'Assumpta, i que considereu la possibilitat de fer-li un encàrrec, ja sigui per vosaltres mateix@s o, com va ser en el meu cas, per regalar (als meus nebots).

Un altre projecte és el que acaba d'engegar l'Albert. Tot i que recentment ha posat punt i final a la seva experiència blocàire, durant anys ha estat donant la seva visió de la política catalana amb molt bona punteria. En qualsevol cas, un blocaire (com un president de la Generalitat) conserva el títol fins i tot quan ja no actúa com a tal, així que el seu projecte, el Centre d'estudis Rforça't, mereix ser també en aquest apunt informatiu (també té pàgina a Facebook).

El Centre està situat al cor de Barcelona, a Rbla. Catalunya a tocar de la plaça del mateix nom, i ofereix suport a aquells nanos que el necessiten, no només amb classes dirigides a posar coneixements allà on hi arriben alumnes amb mancances, sinó proporcionant-los estratègies. Es tracta no només de donar peix sinó d'ensenyar a pescar. No tinc dubte que és un projecte, com el de l'Assumpta, cridat a funcionar!

I encara un últim projecte catosfèric paral.lel, el de la nostra advocada particular. Ella, advocada, sí, però també dona energètica on les hi hagi, ha activat recentment un servei d'informació jurídica a Facebook: de guàrdia.cat Per estar sempre actualitzat i per no oblidar que, cas de caldre, els blocaires catalans tenim el contacte d'una lletrada que, ho sé, és bona, bona.

Ja veieu doncs a què em referia, amb això de la "catosfera paral.lela". Darrera dels nostres blogs hi ha persones amb formacions i interessos ben diferents, preparades en els seus àmbits i que, en un moment donat, ens poden oferir un bon servei. Davant de l'eventualitat de necessitar-ne algún, siguem-ne conscients, tenim professionals a un sol clic de distància. A més, en temps de crisi, a algú se li acut una forma millor de bellugar les coses que aprofitant -en el millor sentit del terme- els coneixements que tenim al nostre abast?

PS: és possible que hi hagi d'altres propostes professionals paral.leles que en aquest moment no m'hagin vingut al cap. Feu-me-les saber, sisplau!

Post patrocinat per ;)
www.itineri.de

32 comentaris:

XeXu ha dit...

Bona propaganda de bons projectes fets de bones idees. Constituïm una bona xarxa de coneixements molt diversos, i a més ens tenim molt presents, així que és fàcil pensar en uns o altres en funció de les nostres necessitats. Bon post aquest, no està malament que ens ho recordem.

XeXu ha dit...

Per cert, que jo no tinc ni ofici ni benefici, hahaha. Com no vulgueu que us llegeixi algun llibre i us en doni l'opinió...

Jordi ha dit...

No hi ha cap metge virtual per quan ens posem malalts? Com el XeXu, jo com a molt podria fer-vos una imitació de la Carmen de Mairena!

Lluïsa ha dit...

A la botigueta de l'Assumpta ja hi he comprat alguna vegada, i les altres dues propostes són prou interessants; és bo saber que hi són, per si mai ens fan falta. Gràcies pels links.

PS: Paga bé el patrocinador que t'has buscat?

Bona setmana!

Mireia ha dit...

Sempre és bo de saber-ho

Abogadaenbcn ha dit...

Aixxx Ferran, moltes moltes moltes gràcies. Sort en tenim de la gent com tu que a la resta sempre ens recolza i ens dóna aquesta mena d'empentes.... Quina sort haver-te conegut!!! A disposar, ja ho saps.
Milers de petons.

Francesc Puigcarbó ha dit...

deu ser per l'edat (67 primaveres) que tinc una certa malfiança de comprar res anunciat a la xarxa, però s'agraeixen les recomanacions.

salut

Assumpta ha dit...

Eeeeeeeeeei!!! Ostres, ostres!!... Tu què? Em vols emocionar? :-))

Ja saps que el dia que pugui anar a Berlín ja sé a qui he de demanar unes quantes gestions :-)

No sé què dir (mira que deixar-me a mi sense paraules, tant com m'enrotllu sempre) :-P

Aaai, moltes gràcies!!! :-)) T'ho agraeixo de cor :-)

Assumpta ha dit...

Ai, ara que ho miro amb més calma (que primer m'he atabalat hehe) he de dir que la LLUÏSA no tan sols ha fet alguna comanda sinó que m'ha donat idees per coses noves (com els estoigs!!) ;-))

I que a l'Advocada la conec des que era una nena petita i és extraordinàriament responsable i treballadora, molt, molt :-)

Gràcies de nou!! :-))

joan gasull ha dit...

si es que a la xarxa aviat ho tindrem tot, però el que més m'agrada es trobar-hi bona gent i amb empenta.

Elfreelang ha dit...

Molt bona idea fer promoció ....l'Assumpta ja veig que s'ha emocionat i tot..s'ho mereix...l'Albert ha plegat del bloc? quin greu! feia molt de temps que no hi escrivia ...ara he anat a mirar i resulta que l'ha eliminat ...ostres! però em guardo l'adreça del seu projecte

Elfreelang ha dit...

Ui jo no conec l'advocada...però si la coneix l'Assumpta segur que és bona persona

cristina ha dit...

Cómo quiero a la abogada y a Assumpta. Son geniales. No se que haría sin alguna de las dos.

Eduard Muntaner Perich ha dit...

Sens dubte la catosfera paral·lela és d'allò més interessant! :)

Assumpta ha dit...

Miraaa la Cristineta!! :-)))

kweilan ha dit...

Un apunt molt interessant!!!

Ferran ha dit...

XeXu, en un món global com el que tenim, no està de més que girem la vista al nostre entorn: és ple de coneixement i d'oportunitats. I surt més barat que buscar-los a l'altra punta del país o del planeta :)

Jordi, m'apunto el suggeriment. Quan ens penjaràs un vídeo al YouTube? volem veure't, "Carmen"!!!

Lluïsa, de moment no gaire, la veritat. Però vull pensar que ho acabarà fent ;)

Mireia, jo també ho crec.

Abogada, m'enganxa la teva empenta i les teves ganes de fer coses. M'enganxa la gent com tú. Endavant!

Francesc, els productes recomanats a l'In varietate concordia són d'absoluta confiança ;)

Assumpta, ja ho saps que em va agradar molt el que et vaig comprar: ets bona i mereixes tenir clients, tants com sigui possible. La promo que pugui fer-te, la faig encantat perquè te la mereixes.

Joan, és així, comparteixo el teu pensament!

Elfree, tot i així... igual torna amb algun nou projecte, algun dia ;)

Cristina, lo que conozco de las dos, me gusta: merecen tener suerte y de ahí mi apoyo, no por pequeño menos sentido :)

Eduard, jo també ho penso!

Kweilan, gràcies, celebro que t'agradi :-)

Assumpta ha dit...

Saps una cosa, FERRAN? La "culpable" del meu amor desmesurat per Agatha Christie és la CRISTINA!!! :-)))

A més ella era la pobre víctima que es llegia els meus relats (intents de novel·la que sempre es quedaven en el primer capítol) quan teníem setze anys!! :-DD

Ostres, FERRAN, avui estava una mica "nervioseta" tu m'has animat! ;-))) Gràcies!!

Alepsi ha dit...

Doncs sí! Molts vam començar blogs per compartir les nostres neures... i molts hem acabat fent-ne un ús gairebé professional!

És fantàstic saber que tenim aquesta xarxa de contactes professionals tan propera! :)

Joan ha dit...

Un gran què tenir a l'abast tot de professionals. Curiós lligam aquest de la catosfera. Amb la majoria no ens coneixem, i en canvi...

El porquet ha dit...

Molt bon post Ferran! I és que aquí som uns quants amb interessos comuns i/o ben divergents. Cadascú amb les seves especialitats, interessos, passions i dèries.

En el fons, tots som personetes amb les nostres motivacions personals i res millor que la mostra que ens has fet arribar d'aquests projectes!

Jordi Dorca ha dit...

Últimament m'he adonat que la catosfera paral·lela és una catosfera ben real, i sovint admirable. Teniu raó: fer un blog representa molt més que fer un blog. Sempre hi ha un alè de vida que el justifica.

Ferran ha dit...

Assumpta, serà perque Cristina se sembla a Christie, huhu... (buf, què dolent, no em facis cas que és tard i estic cansat, ja saps que jo les nits les porto malament, haha)
Celebro la dosi d'ànims. Ara, a veure si et surten més clients. I ja saps que quan vulguis crear-te una pàgina a Facebook (no personal sinó de la teva feina com a artista), t'ajudo si et cal.

Alepsi, cert, estem envoltats de saber fer, de professionalisme... Aprofitem l'avinentesa per donar-nos suport entre nosaltres; perquè no? :)

Joan, cert, amb la majoria no ens coneixem, però la xarxa hi és de totes formes; perquè no fer-la servir?

Porquet, així és, cadascú de nosaltres amb les seves capacitats o ocupacions... I si aquestes poden servir la resta de la comunitat, què millor!

Jordi, exactament, la catosfera no és una cosa intangible. O no del tot, si més no.

Dafne ha dit...

Descobrir la catosfera ha estat una sorpresa. Sense saber res uns dels altres, ens anem apropant i compartint, sentiments comuns, moltes vegades.
Més enllà de les nostres paraules rau el veritable sentit de seguir escrivint, el nostre jo, i les possibilitats; molts cops increïbles.
Un regal saber qui hi sou!!!

Ferran ha dit...

Dafne, per tots acaba sent una fantàstica descoberta, la catosfera, i tant!

Joana ha dit...

I segur que si grates una mica darrera cada blog hi ha professions de tota mena, gent competent i de la que tots aprenem.
Jo si em necessiteu:injeccions, cures i pressió a domicili :)

Alyebard ha dit...

La meva admiració i respecte als quatre, perquè aquesta il·lusió de fer coses i l'empenta que hi poseu són les que fan que el país tiri endavant.

Yáiza ha dit...

Ei! Deixeu-me un parell d'any, que us munto un consultori virtual! ;) Hehehe, és broooma!

Un post interessant, Ferran. Feia dies que el tenia pendent i al final ha caigut!

Javier Arnott Álvarez ha dit...

Prefereixo no barrejar els conceptes i mantindre la meva vida professional a banda del blog, jejejejejej

kira permanyer ha dit...

el mon blocaire es per mi el pati de llums de tota la vida, però dels bons. Dels que ajuden, dels que et donen una miqueta de sal quan et falta, un mon on la gent obre la finestra, et deixa la porta oberta, comparteix l'oloreta d'un cafè acabat de fer i no importa si ets metge o conserge... tothom es benvingut.

marc ha dit...

Bones recomanacions!

Ferran ha dit...

Dafne, per tots acaba sent una fantàstica descoberta, la catosfera, i tant!

Joana, va bé saber-ho, i tant! Tens web o pàgina a Facebook, que l'afegiria a aquest post?

Alyebard, mode intentant-ho activat, a veure com anirà l'invent, i com els va també a tota la resta d'emprenedors catosfèrics!

Yáiza, és una opció de negoci de futur, potser, hehe...

Javier, bé, bé, però si muntes alguna cosa que vulguis publicitar, avisa i l'afegeixo al post :)

Kira, comparteixo absolutament el teu punt de vista!

Marc, sí que ho són, sí, amb perdó per la part que em toca ;) I n'hi ha moltíssimes més que no coneixem... encara!