Ofensa

Porto una setmana a sòl patri. Vacances, feina, feina, vacances. Descans cultural; l'exili germànic m'esgota les neurones. Però torno al país i constato, un cop més, que aquí les neurones també fan figa. Per altres raons, però fan figa. Una la comento en el post anterior, i l'altra...

...l'altra no només m'esgota: m'ofèn, fins i tot m'ofèn. Una setmana porto veient com els TN de TV3 encaixen a diari una "notícia" (!) sobre el Barça en els seus titulars; en la secció d'esports per suposat, però també en els titulars. Sembla llei: tres o quatre genèriques i un Barça. Potser consta en l'Estatut, i aquí el TC no hi va passar el ribot.

El meu país és petit i a mi m'agrada, poder-lo travessar d'un esternut. D'un temps ençà, però, cada cop em sembla més tancat en sí mateix, més allò que en diem provincià; tant enfotre'ns del país veí i resulta que ells amb els seus toros, nosaltres amb el nostre Barça, tots dos juguem a la mateixa lliga lamentable. Lamentable.

El Barça és una entitat privada (ho és, oi? de vegades dubto) que paga milions d'euros a uns tipus que, vestits en calça curta, foten patades a una pilota que han de ficar dins d'una porteria. Normalment arriben a l'estadi en uns cotxes impressionants, cotxes que cap músic que ens emociona amb la seva veu, cap escriptor que ens fa viatjar amb les seves lletres, cap científic que ens ajuda a evolucionar com a espècie... i no diguem cap de nosaltres, no podrem més que veure a través dels TN. De la secció d'esports dels TN, per ser més exactes.

El Barça i Catalunya, Catalunya i el Barça. No és possible dissociar-los? per a molts es veu que no i això no sembla ser un problema. Ei, i potser no ho és, però... i si sí? i si realment ens fa provincians, passar-nos el dia, els mesos i anys llepant els baixos d'uns futbolistes (fut-bo-lis-tes, jugadors de futbol) a qui semblem prendre per salvadors de la pàtria? Catalunya és culer o no és?

I si, ai las... i si resulta que sí, que els catalans estem jugant a la mateixa lliga que els nostres veïns? Paga la pena plantejar-s'ho i, si s'escau, reconduir les coses, o el Barça és massa Barça i amb les coses "importants" no s'hi juga? Acabaré desitjant que tots els seus resultats siguin com els d'aquest dimecres, a veure si acabem d'una vegada amb tanta tonteria.

18 comentaris:

Francesc Puigcarbó ha dit...

no solc mirar els TN TV3, més de la meitat del temps el dediquen al Barça i el temps, però no et preocupis que els de 'Manos Limpias' la volen tancar.

clara ha dit...

sí, ferran, qualsevol notícia vinculada amb el barça (o, fins i tot la roja, també a catalunya) passi per davant d'altres notícies reals i punyents, que ens afecten molt més directament.

però ja se sap, mentre hi hagi pa i circ, tothom content.

Deric ha dit...

Estem en un país que prima el futbol davant de res més, fins i tot dels temes importants.
De totes maneres no acabo d'estar d'acord amb aquest post d'avui teu. El que m'emprenya més de TVC, la nostra, és que cada cop facin anuncis més anuncis en castellà.

Assumpta ha dit...

A mi m'empipa més quan parlen de "la roja", de Fernando Alonso o de Rafa Nadal (que, a més, és merengue)

Saps que faig jo, FERRAN? ;-)) Quan el Barça guanya em miro la info de TV3 i després vaig canviant de canals per poder-ho veure a tot arreu :-)))

I, estic d'acord amb en DERIC em posa de molt mal humor veure anuncis en castellà a TV3

XeXu ha dit...

Pell unica fina? D'acord que el futbol no ha de tenir més importància a les nostres vides, és un joc i no ens hem de tornar bojos, i hi ha gent que ho fa. Però sense exagerar. Estic fins els collons de les notícies actuals, no sé com no ploro cada cop que miro el diari. En canvi, saber del barça em distreu, perquè no té més importància, és un bàlsam, vull que me'n parlin. La diferència és que si perden un títol, no ploro ni em quedi sense sopar, perquè és futbol. Quan veig la merda de món en que vivim, em venen ganes de tallar-me les venes. Ja sé que a tu el futbol no et diu res, però mira, a mi em distreu i no em molesta que hi sigui.

El porquet ha dit...

Mira, jo sóc molt culer i barrejo política i esport. Per mi el Barça forma part de Catalunya (al loro! al revés no, i a més, he fit forma part, no vull dir que sigui Catalunya).

Però com bé dius Ferran, hi ha una saturació excessiva. Aquests dies, almenys per mi, TV3 ha fregat el ridícul amb l'anunci de la diada castellera de Sant Fèlix (la més important!!!). A l'anunci hi posaven la música de la Champions i hi barrejaven imatges de castellers i de jugadors del Barça.... patètic. Sembla que no siguem capaços de tenir criteri propi i si no hi ha la referència del Barça pel mig no sabem de què ens parlen.

A tot això, la diada no la van donar en directe! Mentre s'esdevenia a Vilafranca a TV3 no recordo ni quina bestiesa hi feien però a l'Esport 3 hi passaven imatges i reportatges del Barça i de Messi.

Jo el Barça me l'estimo molt... però n'hi ha un gra massa, o dos, o tres.

I visca el Barça i visca Catalunya!

Clidice ha dit...

parlant l'altre dia amb un regidor de TV3, li vaig comentar el baix to dels informatius, la resposta fou que hi havia hagut canvis pel capdamunt i que el govern era qui dirigia més que mai. Vaja, que les panderetes no només valen per més enllà de la franja, aquí anem tot el dia sacsejant-les.

Ei, i que consti que sóc del Barça, però estic a punt d'alliberar histamina amb tanta sobredosi.

Ferran ha dit...

Amics, ho esteu dient alguns de vosaltres: és excessiu. Mireu, ahir al vespre, altre cop... TV3, abans del TN, transmissió d'una cerimònia en què li donaven no sé quin premi a Iniesta. I també he vist un anunci (serà el que diu en PORQUET?) en què hi sortien jugadors del Barça, i jo pensant que què hi fotien, allà, els jugadors del Barça.

Perdoneu i ho dic sense pretendre ofendre ningú, però això és una menjada de tarro en tota regla. Això no és normal, o sà, o dieu-li com vulgueu. Sembla que el Barça dels pebrots hagi de salvar Catalunya de ves a saber què.

XeXu, el Barça està bé per distreure el personal, d'acord, però TV3 = Barça, el país és igual a Barça (el putu Iniesta aquest, que només JUGA A FUTBOL!), avui és portada a l'Avui, a La Vanguardia, ... a tot arreu. És una vergonya, i fins i tot als més recalcitrants trobo que us hauria de fer pensar.

I sí, a mi també m'agrada que guanyi el Barça, però... hmm... no, calla, em sembla que ja no m'agrada; realment, començo a sospesar l'íntim desig que no guanyi durant una llarga temporada, com deia al post.

Està malalta mig Catalunya? De veritat que els més recalcitrants culers no ho veieu, que massa és massa, aqui i a la Xina Popular? Em preocupa, no m'agrada la direcció que tenen les coses al meu país.

rits ha dit...

ai, ai, ai, que em sembla que no t'agradarà gaire el post futbolero que estic fent!!!

Joan ha dit...

És massa, sens dubte. En aquest país només hi ha dues coses que emocionen en matèria televisiva. Una és el Barça, i l'altra... també. Però molt em temo que això està passant arreu, especialment, això sí, als de tarannà més... distès.

Però no et pensis que te'n lliuraràs. La Bundesliga ha fet una gran inversió econòmica (es veu que la crisi, per allà ha afectat menys...) i els diners bé s'hauran d'amortitzar...

Elfreelang ha dit...

i mira que sóc fan del barça...però et dono la raó perquè la tens és allò del pa i circ...es deuen pensar que així ens tenen entretinguts!

Tirant lo Bloc ha dit...

Cada vegada tinc més clar que el Barça s'ha fet servir com una mena d'anestèsia en aquest país... és com una mena de 'panem et circenses'.

Potser quan esdevinguem un país normal ens centrarem en les coses que realment conformen i fan evolucionar i créixer les nacions.

Jo era molt del Barça... però de fa ja un temps m'he saturat i ja no hi dedico temps.

Assumpta ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Ferran ha dit...

Assumpta, el bon rollo sempre, només faltaria, que això només és un debat sobre futbol :S Dit això, mira, potser és perquè fa ja cinc anys que visc fora i no recordo que anys enrere la cosa fos tan greu, o potser sí que n'era però me n'he oblidat, o n'era però aleshores no ho veia. Potser aleshores jo també patia un Estocolm com una casa. Ara sí ho veig. Potser perquè l'exili em permet comparar (és automàtic, això de comparar quan vius fora; és inevitable): als culers us han menjat el tarro, i no t'escaldalitzis perquè això mateix li dic a mon pare. I mira tú per on, fa dos dies em va dir, per primer cop!, que potser sí que se'n fa un gra massa. Que mon pare digui això, creu-me, vol dir que la cosa és realment greu. Sí, Assumpta, als culers us tenen menjat el tarro: una cosa és ser futbolers i/o culers, voler-se abstreure d'una realitat especialment difícil al país, etc etc etc... una altra és que això hagi arribat a ser malaltís. L'exemple que posa el Porquet n'és una mostra, a tú no t'ho sembla? Honestament, et pregunto: no creus que és molt exagerat? creu-me que en països no segrestats futbolísticament, expliques el que passa a Catalunya (i els mitjans catalans) amb el Barça i, o bé els costa de creure, o bé se'n fan creus. No, no és normal.

Tirant lo blanc, em sembla que vaig camí de seguir el teu procés. Tanta tonteria pel futbol em té entre al.lucinat i realment ofès.

Elfreelang, creu-me que em reconforta una mica, constatar que alguns culers també us n'adoneu, del que està passant. Caram, que jo també en sóc/era fan! Però així no, així no.

Joan, creu-me que sí, que me'n lliuraré: la menjada de tarro, via mitjans alemanys, no arriba ni a un 5% de la dels mitjans catalans. Ja t'ho explicaré, però vaja... Aquí és molt excessiu, molt; és ridícul i injustificable, i penso que tothom, culers inclosos com és el cas del Porquet i d'altres (per sort!), hauria d'adonar-se'n del que s'està fent a través dels mitjans. És malaltís.

Rits, me'l llegiré en diagonal ;)

Babunski ha dit...

Ferran, sort que l'apunt l'has fet que ets del Barça... si l'arribo a fer jo que no ho sóc em caurien crítiques per tot arreu. La gent del país també és així.
A Catalunya has de donar explicacions quan dius que no ets del Barça... això passa a algun lloc civilitzat?

merike ha dit...

que bo, puc trobar el teu blog, només la Carme és impossible;) Ara espero trobar un metode per llegir amb un traductor... Salut!! Que estiguis bé... He oblidat moltes paraules en 3 mesos però ..
M'agrada l'Inieeesta.

pons007 ha dit...

El Barça es de llarg la publicitat més important de Catalunya, suposo que això no es del tot dolent...

Ferran ha dit...

pons007, el problema no és tant el fet, que també, com l'abús (molt abús, abús abusador, en el cas que ens ocupa).

Merike, bentornada, content de llegir-te :)

Babunski, amb el Barça hi ha molta tonteria, fa temps que ho penso i cada cop més (com n'hi ha amb altres equips, també penso; d'altres maneres, per altres motius, però també). Futbol és només futbol, 11 paios en calça curta blablabla..., i també circ, molt de circ.