Sushi, shawarma, islam, ros, ...

... prim, oriental, agnòstic, d'ulls verds, rumba, catòlic, tuc-tuc, curry, d'esquerres, heterosexual, àrab, miop, caipirinha, pigat, gitano, masia, ç, chilaba, vel, pèl-roig, Klaus, gai, marmitako, turc, de dretes, tecno, d'ulls marrons, llatí, nòrdic, morè, gaspatxo, amb bigoti, gras, cuscús, vodka, rickshaw, kebab, tajin, lassi, ñ, gòndola, hàbit, enchiladas, Mohammed, mole, pizza, cumbia, matrioixka, dhow, sumo, iglú, Antonio, ranxera, quimono, mate, quipà, glühwein, bonsai, balut, ikurriña, hot dog, ß, papaia, fondue, sequoia, ...

Serà perquè abans dels 20 ja havia viscut a l'Amèrica del Sud, o perque fa més de cinc anys que visc en una capital de teòrics rossos que, ve-tu aquí, d'aquests se'n veuen pocs i de turcs, en canvi, n'és ple. Com més vell em faig, menys entenc el món sense els colors, olors i gustos que l'habiten, i més fàstic, i por, em fan els qui n'anhelen un d'uniforme.

A http://youtu.be/haaApfDYKnM (*) podeu veure el vídeo electoral de la gentussa de PxC, una secta que es presenta a les eleccions al Parlament del nostre país, el #25N. Si coneixeu algú que pensi votar-los, sisplau recomaneu-li que surti, que explori, que conegui i que es meravelli. I que deixi de dir tonteries sobre "els altres": són ells, els PxC, els qui tenen un problema.

(*) Aquest spot electoral no serveix ni per fer riure; és patètic.

14 comentaris:

El porquet ha dit...

He vist l'anunci pel tuit que n'has fet. No trobo ni les paraules per definir-lo. Es mou entre vergonyant i patètic. Infame.

XeXu ha dit...

Poc va faltar que a les darreres eleccions no guanyessin tres escons... recordo que ho seguia des d'un pub a Edinburgh i pensava que no tornava a casa, que si sortia PxC al parlament, jo m'exiliava. Per sort, no van entrar, però això vol dir que tenien força vots. Fa por que hi hagi gent que es deixi convèncer per aquesta gent.

Pel que fa a veure món, és ben cert. Moure's ajuda a veure les coses des d'una altra perspectiva i a gaudir més de tot plegat. També hi ajuda la voluntat d'entendre que el món és molt gran i molt divers, i que les barreges solen ser bones.

Carme ha dit...

És penosíssim!

joan gasull ha dit...

aviat es baixaran els pantalons per un vot....quin fàstic de gent

Quadern de mots ha dit...

De pena.

En el fons (segurament molt en el fons) no crec que s'ho creguin el que diuen, és només qüestió de la seva supervivència i de la ignorància de qui els vota.

De pena i fàstic.

montserratqp ha dit...

Lllegeixo el teu escrit mentre faig el primer cafè del matí i no em veig en cor de mirar el vídeo. Ho faré més tard però ja me´l puc imaginar. El que no em puc imaginar és quina mena de gent els poden votar. ??????

sa lluna ha dit...

Patètic i vergonyós!

Tirant lo Bloc ha dit...

... quin nivell, sisplau...

Ells s'ho perden... Visca els colors!

Lluïsa ha dit...

Anava a dir que són daltònics (amb tots els respectes pels daltònics, que en tinc a casa)i veuen la vida en blanc i negre, però ni això, són éssers monocromàtics.

pati di fusa ha dit...

Fàstic i por, tu ho has dit. Estic molt preocupada per aquest tema, i em fa pànic el que pugui arribar a passar. Ja se'n veuen episodis esfereïdors a Grècia, i aquí anem de pet en la mateixa direcció, i més de pressa del que ens pensem, diria.

I el que més em preocupa és que el racisme s'estén com una plaga, i que potser els votants de PxC no són una majoria (encara), però hi ha molta, moltíssima, gent que traspua una intolerància que fa feredat.

Buf, tot això em supera.

I has llegit aquest article? Totalment incomprensible:
http://www.huffingtonpost.es/juanjo-mateo/confesiones-de-un-gay-de-_b_2004653.html?utm_hp_ref=spain&ncid=edlinkusaolp00000009

rits ha dit...

vist el post i els comentaris.... cal que vegi el video? sispli, avui no.

I amb el teu permís, em quedo amb moré i barba!! (que aquesta qualitat no l'has posat!! i em xiflen)

Elfreelang ha dit...

Ferran, gentussa! i a més trobo index de criminalitat...no és anticonstitucional?

Ferran ha dit...

M'agrada el "Visca els colors" de Tirant lo Bloc. En fi, amigues i amics comentaristes, és el que hi ha, vivim en una societat "de colors", i això vol dir que hem d'assumir coses com la gentussa de PxC. Oju, assumir no vol dir acceptar i punt: cal fer pedagogia sempre que calgui, sempre, i explicar, justament, perque una societat de colors, que vol dir tolerant, respectuosa i justa és pel que lluitem.

Que no decaigui!!

PS: pati di fusa: sense paraules :O

Javier Arnott Álvarez ha dit...

No tinc cap necessitat, ja se de que van i sincerament passo d'aquesta gent.