Un vot, 167 euros

Es parla molt, aquests dies, de les dificultats per poder votar des de l'estranger (#25N). La meva experiència: dilluns 15 al matí, em diuen al consolat espanyol que com no sóc resident a Alemanya (cert, ho sóc a "Espanya") i ja vaig votar per correu en una ocasió anterior, no puc fer-ho una segona vegada; o m'inscric com a resident o no voto.

- "¿Perdón?"
- "Lo siento, mala suerte" (*)


Dubto: "No vindrà d'un vot i m'estalvio una pasta", però el dubte em dura poc: "I si la majoria sobiranista sí ve d'un vot?". Dilluns 15 per la tarda em compro un bitllet d'avió. Maleïda gràcia que em fa, però si sempre he votat, no serà precisament ara quan deixaré de fer-ho. Votar em costa 167,46 euros. No tothom s'ho pot permetre, així que en l'Europa del segle XXI un munt de ciutadans no podran exercir un dret bàsic que, per cert, consagra aquella punyetera Constitució.

Per flipar-ho.

(*) Això de "mala suerte" és literal.

33 comentaris:

Charlie ha dit...

Ets un paio admirable. Em trec el barret.

Assumpta ha dit...

Aplaudiments sincers, FERRAN!!! Entre tots ho aconseguirem!! GRÀCIES!!!

Macondo ha dit...

Mai parlo així, però quins collons que tenen!!!!

Carme ha dit...

No tothom podrà o voldrà fer com tu! Ferran, no puc més que agrair-te, un munt, la teva decisió!

És increïble! No tenen vergonya!

Salvador Macip ha dit...

Diners ben invertits! Els qui estem a fora no ho tenim gens fàcil aquest cop, pel que sento...

Tirant lo Bloc ha dit...

Ferran, molt ben fet.

Un gran gest!

pati di fusa ha dit...

Jo també t'aplaudeixo i et reverencio, Ferran. Xapó! Però també em pregunto: no s'hi pot fer res? Denunciar-ho, bombardejar amb cartes qui en tingui alguna competència? Ara acabo d'escoltar un europarlamentari neerlandès condemnant el Vidal-Quadras per les declaracions a "Intereconomía" i la carta posterior que va enviar als eurodiputats. Aquest lamentable episodi de les ambaixades aniria en la mateixa línia, no?

No sé jo si anem tan sobrats com per permetre'ns aquesta trepitjada tan bèstia. :(

Boston1955 ha dit...

Es admirable, jo tenia de ser a Madrit i ho hem camcel.lat. Entre tots ho aconseguirem segurrrrrrrr.
Visca Catalunya !!*!!
Tere Pons.

Sara Maria ha dit...

Quan la CEE reaccioni ja serà massa tard... Gràcies Ferran per venir!

El porquet ha dit...

Ferran, jo no sé si això que t'han dit acaba de ser veritat...

Jo m'he fet resident de les Balears per poder optar als descomptes que tenen aquests en els vols d'avió. Això fa que estigui empadronat a les Balears i no pas a Catalunya.

Puc votar en aquestes eleccions perquè el cens que s’utilitza en cada procés electoral és el tancat el dia 1 del segon mes anterior al de la data de la convocatòria. En el cas de les eleccions al Parlament de Catalunya del 25 de novembre de 2012, el cens que s’utilitzi serà el cens tancat el dia 1 d’agost de 2012

Segons es diu aquí:

http://www.parlament2012.cat/ca/Electors/Preguntes_i_respostes/Cens_electoral/1_5_3_-_Cens_electoral.htm#3

A més

"La inscripció en el cens electoral és obligatòria. Al marge del nom i els cognoms, és l’única dada necessària per a la identificació de l’elector en l’acte de votació. La porta a terme d'ofici cada ajuntament pel que fa als residents en el municipi, a partir de les dades que consten en el padró d'habitants."

Jo em vaig fer resident al setembre. Si ho hagués fet abans de l'1 d'agost ja no podria votar.

A tot això, si hi ha un hipotètic referèndum o unes properes eleccions catalanes i jo encara sóc resident a Balears jo ja no podria votar.

Tot això t'ho dic perquè si et diuen que per a poder votar has de ser resident a Alemanya... crec que és una gran mentida, perquè llavors deixaràs de ser resident a Catalunya i per tant, ja no apareixeràs al padró del municipi que et pertoqui.

El porquet ha dit...

Això fa molt mala espina...

Galionar ha dit...

Ferran, t'ha passat gairebé el mateix que al meu fill, que viu a Irlanda. També ell ja ha comprat els bitllets d'anada i tornada; la diferència és que li han costat una mica més barats, no li arriben als 100€... Un bravo ben gran a la gent com vosaltres!

El porquet ha dit...

Ah, i per cert, a mi m'han costat 50 euruuuusss els bitllets d'avió!

rits ha dit...

Tot plegat, despropòsits i com deia a cal Xexu, una demostració més que el que està corromput i desfasat és el sistema.

Amb tot, no poso preu al teu vot, el que té preu o més ben dit, valor (doncs el preu no ho és) és la teva consciència política i de necessitat de votar.

ps. veus, la meva consciència em fa traïdoria i en veu baixa dic que no faré vaga general el 14N, xò no puc. Si que em va de 100 euros. I ho porto fatal!

El porquet ha dit...

Ferran, oblidat't del què t'he dit. Ser resident en una altra comunitat o a l'estranger implica diferents conseqüències.

Aquí ve ben explicat!

http://www.parlament.cat/web/composicio/resultats-electorals/elector

XeXu ha dit...

Així que es confirma que ens estan putejant de veritat. Ja ho he vistals diaris i tot. És tan vergonyós... no ho puc entendre, la veritat. Estic tan decebut... Per mi és motiu suficient per tancar la porta a Espanya del tot. És possible que hi hagi algú en tot Catalunya, per més votant de C's o PP que sigui, que trobi bé que hi hagi votants que es quedin sense poder votar? De veritat que hi ha gent així? Però que no ho veuen?? Ains...

Joaquim ha dit...

Si es guanya per un vot, ja sé a qui ho hauré d'agrair.
Gràcies!

Francesc Puigcarbó ha dit...

amb dos pebrots! Ells ho neguen, però hi ha molta gent que es queixa de no poder o tenir moltes dificultats per aconseguir votar per correu des de l'estranger.

Quadern de mots ha dit...

Gràcies Ferran, gràcies Porquet, gràcies fill de la Galionar, gràcies...

Deric ha dit...

Això no deixa de ser un frau electoral i, com a tal, denunciable en tots els ens internacionals!

McAbeu ha dit...

Així és com entenen la democràcia? Posar tots els impediments possibles a que la gent pugui votar?
I encara n'hi ha que s'estranyen que n'estem farts d'aquestes actituds!!

No sé si vindrà d'un vot o no però està clar que tots els vots fan falta i que el teu sumarà com el que més.

McAbeu ha dit...

Ja en parlen al 3-24:

http://www.324.cat/noticia/1943152/politica/Catalans-que-viuen-lestranger-denuncien-problemes-per-votar-per-correu

sa lluna ha dit...

Encara que jo no hi pinti molt, et vull felicitar per la teva decisió.
Sóc partidària de denunciar, només fent soroll se'ns escolta, per a bé o per a mal. Així s'assabentarà tothom.

Aferrada!

joan gasull ha dit...

ens falta més gent com tu Ferran. Val la pena fer-ho, bona inversió

Clidice ha dit...

poc més que gràcies us podem dir els que vivim "a casa", tots els catalans hi han de poder dir la seva, visquin on visquin. #ganesdeperdredevistaelsespanyolsdunavegada

Gerard Agudo ha dit...

ets un crack! el consulat de cat a alemanya és per tu!

Ferran ha dit...

Escolteu, moltes gràcies per tots els vostres comentaris, això d'entrada. Heu de saber que no sóc l'únic que baixa a Catalunya a votar el 25N; conec altra gent, aquí a Alemanya, que també s'escapa aquell cap de setmana pel mateix motiu.

Ells (consolats i ambaixades espanyoles) sabran si realment estan posant dificultats i perquè ho fan. A mi no m'han frenat, tampoc a molts altres que també s'han gastat diners, i això és el que compta: vot a vot, hem d'aconseguir una majoria sobiranista clara!

Toni Galbany ha dit...

Ferran,

jo vaig tenir una experiència molt negativa al consolat espanyol a Berlín. Vaig anar a preguntar una cosa important per treballar a alemanya al consolat. Sé que el consolat no és una consultoria, però el tio de la guixeta em va espetar que no m'havia llegit ni la web. Jo li vaig dir que sí, però que tot estava en alemany i no ho entenia. Ell em va tractar d'estúpid per no haver apretat l'opció "castellà" i li vaig dir que sí que ho vaig ver, però que en la web en castellà només parlaven de turisme. Amb una mala llet increible em va voler demostrar que la web estava traduida al castellà i es va quedar amb un pam de nas quan va veure que jo tenia raó. Llavors va sospirar, em va mirar amb cara de "me molestas" i em va preguntar: "que es lo que quieres exactamente?". En aquell punt li vaig dir: "No necesito nada de usted y menos de una persona que trata a un ciudadano de la manera que usted me ha tratado". Me'n vaig anar a casa, vaig escriure una carta explicant la situació i describint aquell energúmen i el tracte rebut. Una copia per a l'ambaixada i una altra al consolat. Al final em van contestar demanant disculpes i el mateix ambaixador em va trucar per telèfon dient que la feina a la guixeta era molt dura. (treballen de 10am a 1pm crec). Després em va convidar a una paella que feia a casa seva...¬¬

Ferran, fes el mateix, queixa't i que posin algú que no tingui feina i amb ganes de treballar que segur que ho fa millor que aquell tio. Jo no toleraria una resposta com la que t'han donat a tu, i és bo que ho sapiguen.

toni galbany ha dit...

quin fastig el consolat de Berlin...estic recordant aquell tio i em fa fastig!!!!

Sergio ha dit...

Ferran, el tema de votar des de l'estranger funciona malament per totes les eleccions, no només per les catalanes.
L'any passat per les generals des del consolat em van convidar a comprar un vol per baixar a votar perquè ells no podien fer res més. Problema: les eleccions eren el 20 i jo ja tenia vols per baixar el finde 25-27, així que baixar dos caps de setmana seguits semblava una mica absurd. I no vaig votar.
Després he tramitat la residència (tràmit que a més d'obligatori et facilita la vida - tot i que el Consolat d'Edimburg no és el més eficient del món, hi ha persones agradables treballant allà i ho he pogut fer tot sense desplaçar-me ni un sol cop!), i en principi tinc tota la documentació enviada (sóc d'aquest 10% que parlava la Vanguardia que ha fet els deures).
Ara cal veure si les paperetes m'arriben a temps o no, tot i que encara tinc esperances!

En qualsevol cas, encara no sé a qui votar, així que no tinc molt clar què faré quan les rebi, si les acabo rebent.

Ferran ha dit...

Toni, no m'estranyaria que fos el mateix imbècil que s'ha fet un nom a tot Berlín, per la seva estupidesa. No entenc com es pot ser tan idiota, treballant de cara al públic i, sí, ho dius perfectament, amb un horari i condicions laborals que no són precisament per estressar-se. Una vergonya.

Sergio, content de llegir-te per aquí. Espero que tot t'estigui anant bé, en aquest "exili" que tantes ganes tenies de viure :)
Ho sé, sé que el problema no és només en aquestes eleccions. De fet, enlloc del post he dit que aquest problema s'hagi donat només en aquestes eleccions. El que faig és explicar la problemàtica perque és ara quan m'hi he trobat. Què vols que et digui: que en ple segle XXI, amb les tecnologies que tenim, un ciutadà no pugui votar és una vergonya sense paliatius, un democracy fail absolut. Espero que sigui l'última vegada que això passa.

Molts records des de Berlín :)

Sergio ha dit...

Providencialment, he rebut les paperetes aquest matí, tot en ordre. Em donarà temps d'enviar-les perfectament, així que podré votar des de "casa".

De moment l'exili continua bé, marcat per la malaltia però bé!
T'ho dèia perquè he sentit alguna gent dir que s'estaven posant dificultats per tractar-se de les eleccions que es tracta... i no, és el país en general que és un democracy fail absolut, Catalunya no hi té res a veure.
No et queixis, els britànics et treuen el dret a vot si has viscut més d'X temps fora del país (15 anys, diria!). Podria ser pitjor.

Ferran ha dit...

Certament, com a democràcia el país deixa molt que desitjar. Només cal veure com s'han posat els polítics unionistes de fora de Catalunya, negant-se a permetre preguntar (simplement preguntar) qui vol i qui no vol la independència. Realment Espanya té un problema més greu que Catalunya: ella mateixa. Cuida't molt!