Dia de l’enigma i l’endevinalla: Homenatge Mac McAbeu


Per 25 gallifantes, enumereu ciutats d'Alemanya: Berlín, Hamburg, Munic, Colònia, Frankfurt, també Stuttgart, Leipzig o Dresden mencionareu la majoria. Sent aquest un país de 350k km², però, quantes d'altres no podem afegir en aquesta llista! En un dia especial per a un catosfèric enigmàtic (des de Prússia, per molts anys, McAbeu!), us convido a descobrir les ciutats alemanyes que s'amaguen darrera d'aquests paraulots impossibles :)

1. Mgeugadbr
2. Onbüksarc
3. Ldisaeuwghfn
4. Rgnbreesug
5. Zikuwca
6. Kiesatrasrluen
7. Bancwirusheg
8. Mnhnldahöcegabc
9. Nurnebrebadnug
10. Tbneüign

Què heu de tenir en compte?

1. El nom de la ciutat comença per la primera lletra de l'enigma. Agafant el primer cas com a exemple, la ciutat que s'amaga darrera de "Mgeugadbr" comença realment per "M".
2. Alguna d'aquestes urbs té traducció al català. Amb tot, el nom que heu d'esbrinar és l'original en alemany!
3. Aquest post té els comentaris ocults. Els desvetllaré demà a les 21.05h, al mateix temps que publicaré un nou post amb les respostes correctes.

Bon viatge!

14 comentaris:

McAbeu ha dit...

Moltes gràcies, Ferran. Després torno per si encara queda algun gallifante per repartir però ara com ara, aquestes paraules impossibles em semblen tan difícils de desxifrar com si estiguessin escrites en alemany. :-)

sa lluna ha dit...

Mira per on practicaré l´alemany, però serà una micona més tard, només passava per desitjar-te un bon dia.

Aferradetes!!

Assumpta ha dit...

Hahahaha de moment estic rient amb això dels "paraulots impossibles" ;-)) i ja que has tingut la idea de tancar comentaris, em prendré una mica de temps hihi... i miraré de trobar les respostes amb calma!! :-))))

lolita lagarto ha dit...

t'has passat!!!
a veure si n'endevino alguna...
1- Magdeburg
2 Osnaaaaabrück
3 Ludwigshafen
8 Mönchenglaadbach
9 Nuremberg

he fet una ullada al mr. Goog és clar..:) i tot i així no sé no se.

aprofito per saludar-te, feia molt que no deia res encara que passo per aquí quan publiques..
espero que tot et vagi molt bé Ferran!
(si més no tu ja saps parlar alemmnay! je je que aquest pas ja em veig aprenent-ne..:))

XeXu ha dit...

Això és un enigma? Però si les ciutats estan escrites correctament, no? Bé, en tot cas, a mi molts noms alemanys em sonen així, i mira que vaig estudiar l'idioma tres anys!

Assumpta ha dit...

Estic al·lucinant pensant que d'aquí: "Mnhnldahöcegabc" pot sortir un nom pronunciable :-DDD

Aaaaah!! calla, calla, encara serà el del Borussia!!...

Com es deu escriure això?

Vaig a buscar-ho... hehehe (En Josep Lluís sempre diu que va aprendre moltes coses llegint Tintins i jo sempre dic que n'he après moltes amb el futbol...

Mönchengladbach!!!

Oeeeeeeee oeeeeeee oeeeee

Sincerament, que la primera lletra sigui correcta ajuda, eh? No m'ho pensava però sí, sí... hehehe... M'agrada aquest joc!

Ah! I no he fet comèdia, de veritat, la inspiració m'ha vingut just quan pensava en com n'era de "raru" el paraulot aquest :-))

Assumpta ha dit...

Eeeeei, així, a "simple vista" i pensant en més equips alemanys hehehe crec que tinc el 6

6.- Kaiserslautern

No recordo cap equip que comenci per "Z"... mmmmm hauré de pensar... i per "O"?... clar que davant poden portar altres paraules (com és el cas del Borussia d'abans, per exemple...)

jomateixa ha dit...

MAREDEDEUSENYOR
No crec que me'n pugui sortir pas d'aquesta!!

Lluïsa ha dit...

Hauries de veure l'escampada de paperets que he fet ;-)

1-MAGDEBURG
2-OSNABRÜCK
3-LUDWIGSHAFEN
4-REGENSBURG
5-ZWICKAU
6-KAISERSLAUTERN
7-BRAUNSCHWEING
8-MÖNCHENGLADBACH
9-NEUBRANDENBURG
10-TÜBINGEN

zel ha dit...

Qui et va matricular! Mira que no en sé cap i el pitjor, ni temps per buscar! Demà passaré a "culturitzar-me"!

Guapo!

Carme ha dit...

1.- Magdeburg
2.- Osnabrück

Ferran ha dit...

Amigues, amics, moltes gràcies per intentar-ho (i enhorabona per ensortir-te'n, Lluïsa). Sembla molt difícil però, com enlloc no deia que no es pugués buscar via Google/Wikipedia/el que fos... doncs no ho era tant, en realitat :)

Lolita, aiaiai, que tal i com tenim el país, no m'estranya que cada cop més gent s'apunti a aprendre l'alemany. Molts ànims per a tots, que ens calen!

Una aferradeta per a tots, a l'estil de sa lluna :)

Assumpta ha dit...

Ostres, la LLUÏSA! Quina fera!! :-DDD

Lluïsa ha dit...

Necessitava amb urgència poder desconnectar una estona i em va anar molt bé fer-ho buscant el nom de les ciutats.