2,45€

Els 2,45€ que hi veieu són el valor de la desena llarga d'ampolles que vaig retornar al meu súper habitual, tot introduïnt-les en unes màquines preparades a aquest efecte. Un cop els treballadors de l'establiment les hagin buidades, tot l'"ampollam" anirà a petar a la planta de reciclatge, de manera que el material utilitzat per fabricar-les es podrà usar novament. Tal com us explicava aquí, en passar per caixa em descomptaran l'import corresponent de la compra que hagi fet, lliurant aquest tiquet. Ecològic, senzill, pràctic. Algun partit polític al nostre país que estigui disposat a estudiar la implementació d'aquesta mesura? (sí, sí, ja ho sé, quan la conjuntura econòmica ho permeti).

@ Twitter

13 comentaris:

Francesc Puigcarbó ha dit...

aqui abans ho feiem, abans vol dir 25 anys enrere. Recordo perfectamen anar a l'Alcampo amb les ampolles de Coca cola o cervessa i les bescàmbiaven, pero això era abans de ser rics.

Ferran ha dit...

Molt interessant, Francesc, no ho sabia. Em pregunto com devien gestionar el procés, llavors, i sobretot per què es va abandonar el sistema. Interessant, sí.

Montse ha dit...

Bona solució, també ho fan a Munic!
Petons, Ferran.
Montse

XeXu ha dit...

Ara només falta que no et donin paper com a comprovant, si ens posem perepunyetes, això són més residus. Però bé, segur que aquesta gent el recicla també.

És cert que abans es tornaven les ampolles i et donaven diners o no sé què, però el que no em queda clar és si era per finalitats recicladores. Eren les de vidre, suposo que feien servir les mateixes ampolles que tornaves per omplir-les de nou i fora.

Elfreelang ha dit...

Bona idea!

Lluïsa ha dit...

Ampolles a banda, jo recordo anar a comprar el iogurt del berenar amb l'envàs (buit) de vidre del darrer que m'havia menjat.

joan gasull ha dit...

les maneres ja les saben, però crec que hi han altres interessos pel mig.....

El veí de dalt ha dit...

Jo també ho he fet això, de nen, als colmados! I veig que ho fan en molts països nòrdics. És qüestio de cultura de reciclatge...

McAbeu ha dit...

Com ja t'han dit, això no és una cosa nova. Fa uns quants anys, els envasos retornables eren la gram majoria dels que es venien. La gent pagàvem líquid i envàs la primera vegada i en compres successives canviaves l'envàs buit per un de ple i només et cobraven el líquid que contenia. Com molt bé diu en Francesc al primer comentari, això va durar fins que tots ens vam tornar "rics" i vam decidir que era millor llençar tot aquell vidre que no fer-lo servir més d'una vegada. Ara veiem que aquella decisió va ser un greu error. Un més.

rits ha dit...

No trigarà en arribar aquí. N'estic segura. Mira, si una cosa ha portat de bo lo de "envàs on vas" és que ha regenerat un nou debat sobre el model de reciclatge. Que ens tornem a replantejar què estem fent.

Javier Arnott Álvarez ha dit...

Això aquí abans es feia.

jomateixa ha dit...

Jo també recordo el retorn d'ampolles!
resulta que en lloc de millorar, amb el temps empitjorem...

Ferran ha dit...

Amics, amigues, tot i tenir ja una edat realment no recordo això de les ampolles retornables. O potser sí que em sona, però no sé si d'haver-ho vist o d'haver-ho llegit. En qualsevol cas, la majoria tenim clar que cal seguir treballant a favor del reciclatge, que no tenim carta blanca per acabar amb tots els recursos del planeta, sense pensar en els que vindran demà. És fonamental, per nosaltres i per ells!