8 de juny de 2014

Avui, Vilaweb publica un article que explica perfectament el mateix que hauria pogut escriure jo. M'estalvien la feina, us n'adjunto l'enllaç:  http://www.vilaweb.cat/editorial/4077347/referendum-8-juny-2014.html
I llenço un comentari amb una pregunta, un copy-paste del que acabo d'esciure al Facebook de Vilaweb; és el que possiblement més m'esborrona, al voltant d'aquest assumpte:

Absolutament d'acord. Només hi ha un tema que em preocupa: ¿és descartable una onada d'empadronament d'espanyols a Catalunya, per votar no a la independència o, en cas d'eleccions avançades, fer-ho per partits unionistes? ¿com es pot controlar, això?

Us faig la pregunta també a vosaltres. Què en penseu?

@ Twitter

6 comentaris:

joan gasull ha dit...

si aprovem una llei que s'ha de comprar un habitatge o bé tenir un contracte de lloguer anterior al 2010......ho tindrem solucionat.
de totes maneres no ho crec que és faci, qui ens te el dit a l'ull és el govern i ells no s'empedronaran

Elfreelang ha dit...

no hi havia pensat.....abans feien votar fins i tot els morts! a mi estranya ja res.....estem arribant a practiques de dictadura! jo diria que han de demostrar estar empadronats almenys des de fa 5 anys potser així es podria evitar.....

Mireia ha dit...

Si arribessim a aquest punt, potser Europa s'hi hauria de posar, no? No pot ser massa dificil demostrar que hi ha gent empadronada que no viu on diu

rits ha dit...

vols dir que hi haurà molta gent que s'empadronarà només per votar? ho haurien de fer ja i de manera estable fins el dia de les eleccions. No sé, a saber hi ha molt "pertorbat sueltu".

pons007 ha dit...

tan desesperats estarien per empadronar-se només per votar? i si ho fan en massa no es descobriria i quedaria taaaaaaaan ridícul que seria contraproduent per ells?

Ferran ha dit...

Joan, això del contracte de lloguer (o pis en propietat) abans d'una data determinada sona perfecta i em tranquil.litza. No sé si es podria fer una cosa així, suposo que sí. Bé, doncs!

Elfree, a mi tampoc no m'estranya res i per això em va venir al cap aquesta possibilitat dels empadronaments falsos, només per votar. Com dieu en Joan i tu, qüestió de buscar maneres per evitar-ho!

Mireia, no ho sé pas, recordo haver llegit moltes vegades de gent que s'empadrona a un lloc on no viu (dins mateix de Catalunya, vull dir), per poder portar els nens a un col.legi i no un altre :-S

Rits, sí que n'hi ha, sí, per això em sembla versemblant que pugui passar. Ja m'imagino mig PP espanyol empadronat a Catalunya, ahrg!

Pons007, què t'hi jugues Mari Pili? que sí, que són capaços; segur que sí :(