Hostes vingueren...

Hackejava i pim-pam, allí me planté y en tu fiesta me colé. La putada és que aquest pirata hi entrava no només d'estranquis sino també camuflat, tan camuflat que no se'l sabia rondant per allà. Vaja malalt.


http://www.324.cat/noticia/2107473/societat/Detenen-un-espia-informatic-per-gravar-la-vida-intima-de-centenars-de-veins

En llegir la notícia aquest matí, he pensat quin fàstic de paio... i he somrigut: ha estat un automatisme en venir-me al cap la tira de paper que, des del dia que vaig estrenar un portàtil amb cam incorporada, vaig fer a mida per posar just davant seu. Volia evitar el que explica la notícia. La tira té forma de triangle i la poso i trec a conveniència.

Un amic a qui vaig ensenyar l'invent em va dir, mentre somreïa, que era una mica paranoïc. Qui ha somrigut avui, ja ho sabeu, he estat jo :)

13 comentaris:

Carme ha dit...

Ostres, el que s'ha de veure i el que s'ha de sentir... Jo no tinc cam, però, no sé pas si seria el que em preocupa més...

sa lluna ha dit...

La notícia té més continguts greus que el sol fet de tenir o no cam. De fet cap tenim privacitat a la xarxa de cap mena, tret que no posis cap dada personal, ni cap imatge, ni parlis de res que pugui mostrar el teu interès per algun tema, ni fer gestions bancàries ... És trist veure com ens poden controlar en tot el que fem o diem, però és la crua realitat.

Bona tarda!

Salvador Macip ha dit...

Jo sempre tinc les webcams dels desktops enfocant cap amunt, per si de cas. No vull qeu ningú vegi la cara que faig quan teclejo :). QUan he llegit la notícia he pensat el mateix que tu.

Lluïsa ha dit...

La meva cam va per lliure i quan no la faig servir està sempre de cara a la paret.

XeXu ha dit...

Doncs quina gràcia. Fa poc algú me'n va parlar a la feina i em va donar molt mal rotllo. Em sembla que adoptaré una solució semblant a la teva pel que fa a la webcam, però com evitar que t'espiïn correus, converses i altres històries? Això pot ser més pelut encara...

El porquet ha dit...

Osti, jo tinc la webcam integrada i plantada als morros... potser que prengui decisions dràstiques com la teva. El món és ple de malalts...

Deric ha dit...

Ostres!
:P
Doncs com m'ho fessin a mi, tindrien per remenar i vendre!

joan gasull ha dit...

al final ens faran fotos fins i tot amb el meteosat........i penjaré uns sostenidors que em tapin la cara....buits eh

Assumpta ha dit...

Quin porc... a veure si li cauen uns quants anyets.

Jo no tinc cam, els meus mails són d'allò més innocent del món i el meu compte de la Caixa està pràcticament buit... ufff... sortosament no sóc gens interessant :-P

Assumpta ha dit...

Per cert, que la lletra és "allí me colé y en tu fiesta me planté" (siguem ordenats hehe)

Natxo Rovira ha dit...

Jeje...conec un altre (que tu també coneixes) que també posava una tapa a la webcam. I vaig pensar..."un pleín paranoic, no".
En fi, tampoc no podem pretendre controlar la infinitat de perills amb els que convivim...

Javier Arnott Álvarez ha dit...

Un paio, un particular i que no faran els governs.....

Ferran ha dit...

Carme, a mi també hi ha coses que em preocupen més que això, esclar, però aquest tema és a la meva llista, sí.

sa lluna, suposo que el secret per poder-hi conviure sense estressar-se és no tenir secrets :O Amb tot, certament, quina murga!

Salvador, Lluïsa... ben fet! Sóc del club de les cams cap amunt des del primer dia :)

XeXu, la xarxa és un "coladero" absolut, però el que és evitable, és evitable (el tema de la cam, per exemple).

Porquet, no ho dubtis i fes-ho ja!

Deric, ens has d'explicar alguna cosa? què fas, tu, davant de la cam? hi hi...

Joan, hahaha!!! La millor opció, sense dubte :))

Assumpta, pels pinxos com aquest de la notícia, interessants ho som tu, jo i el primer que se'ls posi al davant!

Natxo, i tant que no podem... però sí podem prendre les mesures que estiguin al nostre abast per intentar evitar-ho. Un simple paperet pot fer una funció interessant ;)

Javier, imagina't :(