El que vaig viure ahir no ho podré oblidar en molt, molt de temps. Va ser la recompensa a cinc mesos d'una feinada d'espant, a un últim mes i mig de bojos. Castells i pilars aplaudits a rabiar per berlinesos amb la boca oberta. Gralles, els Xics amunt, pell de gallina, ulls humitejats. I després, molts dels 200 Xics: "tu ets el Ferran? moltíssimes gràcies, no oblidarem mai aquesta sortida". El president dels Xics emocionat, com tu, com tu i com tu, també, que no recordo com us dieu, ho sento, però que estaveu tan tous com jo mateix. I mentrestant, la parada del Casal treient fum. I al final, entrevistes: la ràdio de Granollers, súper agraïts, desbordants d'alegria, la Xarxa de Tv Locals i jo que estic rebentat però avui em costarà adormir-me. Quin dia.

PS: i tot va començar fa 8 mesos amb un mail: Escolta Carles, tu estàs en una colla castellera; vindrieu a Berlin?



9 comentaris:

Francesc Puigcarbó ha dit...

ho entenc, el soroll eixordidor de les gralles es per no oblidar, i veure a nens de set vuit anys jugant-se la vida per una bestiesa tribal és tambè inoblidable, la performance aquesta ha costat 400 mil euros de res que no se sap ben bé d'on han sortit. Som al segle XXI jove, a veure si ens n'adonem.

joan gasull ha dit...

Tota aqiesta voluntat i expresió ha de tenir un bon final.

Carme Rosanas ha dit...

Ferran, jo no he estat a Berlin i malgrat tot et dono les gràcies, per haver col.laborat a muntar tota aquesta moguda. A tu i a tots els que ho heu fet possible.

Francesc, Els diners van sortir de Verkami, els han donat lliurement tot de persones que viuen al segle XXI i que no els semblen gens incompatibles les tradicions i el progrés.

I que els agraden els castells, hi ha molta gent a qui li agraden els castells...

Francesc Puigcarbó ha dit...

Carme: no ho tinc tan clar que 400 mil euros surtin de Verkami, tot i que sembla eren 120 mil i la resta els posa Omnium, hi aqui hi ha la foscor, d'on treu els diners Omnium?, això és el misteri.
Quan als castells, és un fenòmen nou, fora de el Vendrell i Vilafranca, un fenòmen atiat i subvencionat pel Govern per escampar-lo pel pais, mentre oblida lamentablement el món sardanista.
De fet, tot és part de la puta política.

XeXu ha dit...

No diràs que no et vaig avisar, els Xics són molt bona gent, sempre que he actuat amb ells hem fet molta pinya plegats, i són els que més engresquen el personal amb els seus vídeos. Difícilment oblidaràs el que has viscut, n'estic segur. Però ells tampoc.

Francesc, com a casteller em dolen les teves paraules, com a mínim no ens faltis el respecte. Hi ha moltes maneres de dir les coses. Desconec el cas sardanista, però que no parli la rabia i l'enveja per tu. Tot són tradicions, i per cert, les colles més antigues, amb més de 200 anys, són les de Valls.

Carme Rosanas ha dit...

Omnium té molts socis i han augmentat en una gran mesura des de la convocatòria de la mani del 2010.
Quan omnium va renunciar a la subvenció que rebia de la generalitat, es va duplicar la quota anual als socis per poder continuar fent coses.

Carme Rosanas ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
rits ha dit...

Ferran, moltíssimes felicitats. Se't nota tan i tan feliç que estic convençuda que tot l'esforç i nervis ara ja queden enrera. Assaboreix cada instant del què has viscut aquests dos dies. I senta't molt orgullós. Un petonet!!!!

pons007 ha dit...

#catalansWantToVote