Jo dic...

... que quatre cremant contenidors esdevenen la diana de polítics i altaveus, els mateixos polítics i altaveus que callen com putes davant la violència que representen els suicidis dels qui no es poden pagar un sostre, el remenar papereres a la cerca de restes de menjar, la pobresa creixent.

Jo asseguro que no sortirà de la meva boca una sola paraula de condemna pels "intolerables actes violents" de quatre cremant contenidors, mentre continuï havent-hi persones dormint al carrer, persones patint per no poder alimentar els seus fills.

Jo sospito que els quatre que cremen contenidors a cara coberta puguin ser els tentacles dels polítics i altaveus, sense el concurs dels quals haurien de respondre pels suicidis, les cerques de menjar a les papereres, la pobresa.

Jo concloc que venir al món amb una dosi d'empatia sota el braç contribuiria a fer de la nostra una espècie mereixedora de ser perpetuada.

7 comentaris:

XeXu ha dit...

Precisament, com que aquests que protesten i cremen no tenen res a veure amb la gent que ho passa malament, que prefereix patir en silenci que fer mal als altres, penso que sí que s'ha de condemnar, i fortament. Quin dret tenen aquesta gent violenta, que els han posat allà (sigui qui sigui) per fer merder i sortir a les portades, a cremar el mobiliari i fins i tot cotxes de pobra gent que només intenta viure com pot al barri? Doncs cap. Cap dret. Si fossin persones amb el risc d'exclusió que dius s'hauria de buscar una solució amb molta urgència, no per les destrosses, sinó per ells. Però no és així i ho sabem, així que l'única solució desitjable aquí és presó pels que destrossen i pels que els han posat allà. I ara ja se'm pot titllar de feixista, però violència zero, ni per un cantó ni per l'altre.

Carme Rosanas ha dit...

I jo que segueixo estant d'acord amb en XeXu... que m'estalvia tots els comentaris sobre aquest tema.

cantireta ha dit...

Igual que la Carme, m'adscric al que diu en XeXu.

joan gasull ha dit...

Anar a les manifestacions encaputxat ja hauria de ser motiu de presó.

joan gasull ha dit...

Anar a les manifestacions encaputxat ja hauria de ser motiu de presó.

Assumpta ha dit...

Totalment d'acord amb en XEXU i amb la CARME.

La gent que pateix i ho passa malament no està cremant res. A aquesta gent mai se li passaria pel cap cremar el cotxe d'algú anònim que potser el necessita per poder treballar... o trencar els vidres d'un petit comerç que potser té prou feines per arribar a final de mes.

Cremar contenidors, trencar vidres, tirar còctels molotov no és res que m'inspiri cap simpatia, al contrari, té tot el meu rebuig.

Jo no et titllaré pas de feixista, XEXU, en absolut. Penso el mateix.

rits ha dit...

El tema és massa complexe. No son quatre cremant contenidors. És molt, moltíssim més complicat. I va des de un petit conflicte de barri mal gestionat pel consistpori a una batalla campal que tampoc es pot permetre. Com a santsenca t'explicaré que Can vies si que eren pocs ocupes i que s'han trobat amb un recolzament que mai haguéssin imaginat. però no ho han sabut gestionar i la violència va poder amb ells. I es va ensortir.

És molt, però molt complicat. I entenc les teves paraules, xq son les mateixes que em feien a mi el dilluns estar en contra de l'estat de setge policial del barri, xò que no puc susbcriure quan tres dies després el barri era una batalla campal, on la gent havia d'anular la seva vida associativa: des de reunions, assajos de cant coral... x por del què es podien trobar. I et puc ensenyar videos de casa ma germana o mons pares on la violència els va fer por.